Lelijk hondje Frekkel schittert in Oudejaarscampagne

11-12-2018 (13:08) - Campagnes

De Oudejaarstrekking is inmiddels voor veel Nederlanders een traditie geworden. De Staatsloterij pakt dan ook uit in de grootste campagne van het jaar, waarbij een hoofdrol is weggelegd voor het lelijke hondje Frekkel. De video heeft een boodschap die je misschien niet zou verwachten van de Staatsloterij.


Daarin zien we hoe Frekkel angstig toekijkt hoe zijn baasjes een lot kopen. Hij is bang dat als ze de 30 miljoen euro winnen, hem zullen inruilen voor een mooier exemplaar. Maar, zo laat de video zien, het samenzijn met je dierbaren is uiteindelijk het meeste waard. 


Shirley Kind, Head of Marketing Staatsloterij, licht toe: 'De Oudejaarstrekking is een loterij op zichzelf, die in
grootte en in sentiment echt anders is dan de maandelijkse trekkingen. En dus moet de campagne ook
echt anders, grootser zijn.'


sterk sentiment

'We willen met deze campagne Nederland raken met een sentiment dat juist in december heel sterk is', vult
Darre van Dijk, Chief Creative Officer van TBWA\NEBOKO, aan. 'Want juist in december wil je samen zijn
met je dierbaren. Of dat nu mensen of dieren zijn.'