Lexa.nl gaat online daten persoonlijker maken

Lexa.nl gaat online daten persoonlijker maken

26-12-2017 (10:30) - Campagnes

Vandaag maakt Nederland kennis met Lara Bot, de digitale datingcoach van Lexa.nl. De datingsite heeft een nieuwe strategie en lanceert een campagne om die strategie te introduceren. Het doel van de nieuwe strategie is het online daten weer persoonlijker te maken. 

Lara en Spotify

Dit doet de datingsite onder andere met Lara Bot, die singles in zowel de (web)app als online nieuwe manieren biedt om meer te weten te komen over een potentiële date. De zelflerende datingcoach helpt bij het maken van een profiel en bij het vinden van een date. Daarnaast komt er een speciale Spotify plug-in waarmee Lexa-gebruikers hun favoriete nummers kunnen toevoegen aan het online profiel en zo door gedeelde interesses aan de potentiële liefde van hun leven gekoppeld kunnen worden. 
 

Little Details, Great Stories

De campagne die bij de persoonlijke aanpak hoort heet Little Details, Great Stories. Het zijn de kleine details van je date die het daten interessant maken, waarom zou je de date-ervaring dan niet zo persoonlijk mogelijk maken? De geïntegreerde campagne moet online daters hiervan bewust maken. Little Details, Great Stories gaat vandaag in heel Europa tegelijkertijd op verschillende kanalen van start: TV, radio en online. In 2018 is de campagne ook op de radio te horen.
 

groot aanbod

In tijden dat daten veel gewoner is geworden, mede door het grote aanbod aan online datingsites en datingapps, is het voor Lexa.nl belangrijk dat het platform zich blijft onderscheiden, constateert ook Emilie de Feautereau, Brand & Communication director, Meetic Europe: ‘We zien nu dat de singles steeds vaker verdwalen in het overgrote aanbod dat op ze afkomt. Het puur beoordelen van een match op basis van een profielfoto maakt het online daten steeds oppervlakkiger. Daarbij merken we dat relaties vaak alleen online blijven. Met onze nieuwe campagne: Little Details, Great Stories willen we er juist de nadruk op leggen dat het belangrijk en leuk is om de kleine details van de ander te ontdekken als je samen het liefdesavontuur aan gaat.’ 
 
De Feautereau vertelde ons meer over de campagne en het online daten in een WhatsAppinterview dat later vandaag op fonkonline.nl verschijnt. 
 

credits

Verantwoordelijke bij Meetic: Alexandre Lubot, Emilie de Feauterau, Julie Deffontaines, Sophie Ak Gazeau, Roelijne Peters 
Reclamebureau: MARCEL
Creatie: Jules Jolly, Maoré Vallejo
Copywriter: François Guyomard
Strategische planning: Séverine Bavon, Léoda Esteve
Inkoop: Sébastien Jauffret, Berangere Schehl, Philippe Franc
Social: Loris Bernardini, Anh-Dao Lepinaux, Julien Petit
TV productie: Cléo Ferenczi, Corretin Harran