Lies geeft nieuwe Kruidvat campagne een gezicht

01-03-2021 (10:05) - Campagnes

Iedereen verdient het om zich mooi, goed en gezond te voelen. Deze boodschap draagt Kruidvat uit in een nieuwe landelijke campagne.Terwijl in het verleden vooral werd benadrukt dát Kruidvat voordelig is, wordt nu ook duidelijk waaróm. In de nieuwe tv-commercial maken we kennis met Lies. Een ‘single moeder’ die symbool staat voor alle Nederlanders met een druk leven.
 
“In onze nieuwe campagne wordt onze missie nog krachtiger en nadrukkelijker voor het voetlicht gebracht. Juist in een tijd waarin de behoefte aan optimisme en toegankelijkheid erg groot is, is het extra belangrijk dat iedereen zich mooi, gezond en goed voelt”, vertelt Brenda Smith, directeur Marketing van Kruidvat. Kruidvat staat al sinds haar oprichting - nu ruim 45 jaar geleden - bekend als een voordeeldrogist. Zo geeft zij invulling aan haar motto ‘Steeds verrassend, altijd voordelig’ door steeds opnieuw een ruime keuze te bieden uit een voordelig, gevarieerd en hoogwaardig aanbod Health & Beauty-artikelen.
 

Symbool

In de nieuwe tv-commercial maken we kennis met Lies. Een ‘single moeder’ die symbool staat voor alle Nederlanders met een druk leven. En voor wie goed, mooi en gezond voelen zonder hiervoor te veel te betalen extra belangrijk is. Lies is 38, heeft drie kids en is op zijn zachtst gezegd chaotisch. Toch probeert ze in haar hectische leven alles onder controle te houden. Als een ware Bridget Jones van de Lage Landen laat ze zich niet kisten en ziet ze alles wat op haar pad komt vol optimisme en vertrouwen tegemoet. Kruidvat is daarbij haar bondgenoot: door altijd klaar te staan met verrassende producten en de beste deals. We zien hoe Lies haar huis en zichzelf opfrist met de voordelige schoonmaak- en schoonheidsproducten van Kruidvat. En zich zo voorbereidt op een droomdate. Echter door het chaotische karakter van Lies loopt alles anders dan verwacht.
 

Onderscheidend

“Met Lies als gezicht van onze campagne bouwen we aan herkenbaarheid, maar zijn we tegelijkertijd ook onderscheidend. Want tussen alle traditionele reclamegezinnen die Nederland al rijk is, is een single moeder hier een verfrissende afwisseling. Lies staat symbool voor iedereen in Nederland die een druk en hectisch leven hebben”, zegt Esther Pas, Managing Director van DDB Unlimited. “In de commercial zien we Lies die - net als wij allemaal - probeert allerlei ballen tegelijk hoog te houden. Hierbij helpt Kruidvat haar met aantrekkelijke acties en voordelige producten. Dat kan ze, zeker als single moeder, goed gebruiken.”
 

Credits

Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat
Productiehuis: Annomann
Post-productie: Crabsalad
Mediabureau’s: Initiative Media & Greenhouse Group
Muziek: MassiveMusic
Geluid: Earforce