Manpower start campagne met game-assessment

07-10-2021 (11:19) - Campagnes

Uitzendbureau en arbeidsbemiddelaar Manpower start een wervingscampagne waarbij de game-ervaring van potentiële kandidaten de hoofdrol speelt. De campagne richt zich op starters op de arbeidsmarkt, een doelgroep die normaal relatief lastig te bereiken is doordat zij zichzelf niet actief positioneren. Het doel van de campagne is om starters middels een assessment inzicht te geven in hun kwaliteiten en potentieel op basis van hun game-ervaring.

Via een online assessment kunnen geïnteresseerden invullen welke games zij spelen, hoe vaak zij gamen en wat hun niveau is. Daar rolt vervolgens een profiel uit waarop staat welke vaardigheden zij hebben en in welke beroepsprofielen zij deze kunnen inzetten.
 

Profiel

Er kan een profiel worden opgesteld op basis van de game-ervaring, doordat honderden games diepgaand geanalyseerd zijn op de vaardigheden die nodig zijn om de game te spelen. Deze analyse is uitgevoerd door het daarin gespecialiseerde onderzoeksbureau Deeper Signals. Er kan uit een zeer breed scala van games worden gekozen, waaronder League of Legends, Dota 2, Counterstrike, Mario Kart en Rollercoaster Tycoon. Vaardigheden die in het rapport komen te staan zijn bijvoorbeeld: coördinatie, actief leren en inschattingsvermogen.
 

Starters

De tool is ontwikkeld voor starters op de arbeidsmarkt, in de leeftijd van 18 tot 24 jaar. Deze doelgroep heeft vaak geen werkervaring en weet ook niet goed waar hun talenten liggen. Dankzij deze test en bijbehorend rapport biedt Manpower de starters inzicht in hun vaardigheden, die ze vervolgens op hun cv kunnen zetten. Ook zien ze in welke bedrijfsprofielen deze vaardigheden van pas komen. Het profiel kan vervolgens worden doorgezet naar Manpower, waarna een recruiter contact opneemt om te kijken of er mogelijk een match is.