McDonald’s Oostenrijk zegt vaarwel tegen iconische plastic rietjes

McDonald’s Oostenrijk zegt vaarwel tegen iconische plastic rietjes

08-07-2020 (12:07) - Campagnes

VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, lanceert een campagne voor McDonald’s Oostenrijk waar de iconische geel-rood gestreepte plastic rietjes en plastic deksels worden hergebruikt voor een limited edition, upcycled zwemkleding collectie.
 
Door de plastic rietjes en bekers voor shakes te vervangen door recyclebaar papier zet McDonald’s Oostenrijk zich in voor duurzaamheid. VIRTUE is verantwoordelijk voor het idee en concept van deze bijzondere upcycling campagne. De collectie wordt gelanceerd door middel van een digitale content campagne op alle digitale kanalen van McDonald’s Oostenrijk.
 
Benedict Böcker, Marketing Director McDonald’s Oostenrijk zegt: “Wij zijn trots op onze unieke, duurzame collectie zwemkleding gemaakt van het gerecyclede materiaal van onze klassieke rietjes. Als de Marketing Director van McDonald’s Oostenrijk waardeer ik de nauwe en langlopende samenwerking met VIRTUE, onze lokale agency partner in Wenen. Samen creëren we unieke projecten en behalen we nieuwe mijlpalen omtrent duurzaamheid.”
 
De productie van de collectie duurzame badpakken en shorts is gedaan door het Weense label Poleit in samenwerking met Studio Furore.
 
De collectie wordt verloot via de website van McDonald’s Oostenrijk. Ga voor informatie naar: www.machhaltigkeit.at