McVitie's maakt opkomst in Nederlandse koekjesschap

McVitie's maakt opkomst in Nederlandse koekjesschap

05-03-2019 (17:15) - Campagnes

Het Britse McVitie's is nu ook te vinden in het Nederlandse koekjesschap. Het merk heeft een historie van 130 jaar en is al verkrijgbaar in meer dan 100 landen. Voor de introductie in Nederland, en de ondersteuning van het merk in andere Europese landen, creëerde XXS Amsterdam de campagne.


XXS Amsterdam werkte al voor Verkade, dat onderdeel is van pladis: hetzelfde bedrijf als McVitie’s. De opdrachtgever koos XXS om ook dit tweede koekjesmerk in het portfolio te introduceren in Nederland. De campagne Life tastes better with McVitie's...way better! bouwt primair aan mental availability voor het merk.


John de Vries, Creative Director bij XXS Amsterdam: 'Dat doen we door de Britse identiteit van het merk te omarmen, met bijbehorende quirky humor en een nieuw ontwikkelde art-direction. Hierin zetten we de opvallende blauwe merkkleur als distinctive asset centraler dan ooit.'


CREDITS:

Klant: McVitie’s
Verantwoordelijk bij klant: Carlo Hagenaar, Valerie Spigt
Bureau: XXS Amsterdam
Account: Daniel Kok, Francis Oud
Strategie: Ira Spits-Sarican
Concept: John de Vries, JP Nieuwerkerk
Art Direction: John de Vries
Copy: John de Vries, JP Nieuwerkerk, Barend Stegeman, Wessel Beumer.
Producer: Rosa Staal
3D Animatie: Jeroen Feenstra
Design: Robbert-Jan Hoesman
Production company: Fat Fred
Regie: Miron Bilski
DOP: Rutger Storm
Edit: Teun Rietveld
Color grading: Captcha!
Post: The Compound
Muziek: Good Sounds
Geluid mix: XXS Amsterdam / Pieter Bokhorst
Fotograaf: Arno Bosma
Beeldbewerking: XXS Amsterdam / Gio Pardjo 

McVities_Family Car from XXS on Vimeo.