MECC Maastricht lanceert internationale campagne

24-03-2019 (15:58) - Campagnes

Met de upgrade en uitbreiding die in juni van start gaat, kan MECC Maastricht organisatoren van meerdaagse internationale congressen, beurzen en evenementen vanaf 2021 nog beter van dienst zijn. In samenwerking met het Eindhovense reclamebureau Megawatt Advertising is een internationale marketingcampagne ontwikkeld.


De ambitie van MECC Maastricht is om met deze campagne de doelgroep, organisatoren van congressen, beurzen en events, te overtuigen dat Maastricht én MECC Maastricht de beste keuze is wanneer men een eventaccommodatie nodig heeft. De reeds bestaande pay-off ‘Beyond Boundaries’ van MECC Maastricht diende als inspiratie bij het ontwikkelen van de campagne. MECC Maastricht ziet zichzelf als een ‘challenger’ en wil samen met haar team telkens weer een uitzonderlijke klant- en gastervaring creëren.


We are the event ?

We are the event’ is de naam van de internationale marketingcampagne, waarbij MECC Maastricht letterlijk het event wordt.  De grootste internationale kunstbeurs TEFAF, welke al 32 jaar georganiseerd wordt in MECC Maastricht, heeft als metafoor gediend voor de campagne. De medewerkers van MECC Maastricht hangen in een schilderij aan een muur in een museumopstelling midden in de grootste hal die MECC Maastricht te bieden heeft. 

Simon Coolen, Creatief Directeur van Megawatt: “In het ontwikkelen van het creatieve concept hebben we ons afgevraagd: hoe ver kun je gaan voor je opdrachtgever? Wat ons betreft niet veel verder dan zelf beleven hoe het is om als kunstwerk aan de muur te hangen, voorafgaand aan een kunstbeurs. We zijn dankbaar voor de creatieve vrijheid en het vertrouwen dat MECC Maastricht ons gegeven heeft om deze eigenzinnige, stijlvolle en maffe campagne te ontwikkelen.”