Meet the Snapchat Generation

Meet the Snapchat Generation

03-08-2020 (17:57) - Campagnes

Vorig jaar zette Snap voor het eerst een wereldwijde campagne gericht op consumenten in met als thema ‘Real Friends’. Het doel van deze campagne was om de kracht van vriendschap onder de aandacht te brengen en te benadrukken dat Snapchat het beste platform is voor zelfexpressie en communicatie met je ‘echte vrienden’. Dit jaar is de campagne gericht op bedrijven en ligt de focus op een van de meest in het oog springende voordelen van Snapchat: de Snapchat-community.
 
De ‘Snapchat Generation’-campagne zet jongeren (‘s werelds grootste generatie) in de spotlight met onderzoeksdata over hun gewoontes en het gebruik van nieuwe technologie en brengt hun visie om de cultuur ten positieve te willen veranderen in kaart.
 
“De Snapchat-generatie is de meest geïnformeerde, tolerante, actieve en diverse groep in de geschiedenis. Onze eerste campagne gericht op marketeers laat zien wat er zo speciaal is aan onze community: van het belang dat ze hechten aan kernwaarden tot hun unieke gedrag”, zegt Joost Hagesteijn, Regional Director Netherlands and Nordics bij Snap Inc.
 

Resultaten voor Nederland

De belangrijkste bevindingen van het onderzoek in Nederland zijn:
  • Meer dan de helft van de Nederlandse Snapchatters vindt dat ze een persoonlijke verantwoordelijkheid hebben om de verandering te creëren die ze in de wereld willen zien.
     
  • Meer dan de helft van de Nederlandse Snapchatters is het ermee eens dat ze eerder kopen van merken die de lokale gemeenschap ondersteunen.
     
  • Meer dan de helft van de Nederlandse Snapchatters wordt graag omringd door verschillende mensen, culturen, ideeën en levensstijlen.
     
  • Nederlandse Snapchatters stellen dat goede vrienden meer dan 7x meer invloed hebben dan beroemdheden of influencers op hun aankoopbeslissingen.
     
  • Gemiddeld gebruiken meer dan 180 miljoen Snapchatters dagelijks met augmented reality.

Vandaag start de campagne van Snapchat met ‘paid media’ in print, tv en via digitale media-kanalen in de Verenigde Staten, Canada en Australië. Op 17 augustus volgt het Verenigd Koninkrijk. In Nederland, de rest van Europa, het Midden-Oosten en Noord-Afrika begint de campagne op 24 augustus.