Meewind: creëer waarde voor jezelf en de wereld

29-09-2021 (09:00) - Campagnes

Investeringsfonds Meewind is terug op tv met een nieuwe campagne: Waarde creëren voor jezelf en de wereld. Met de campagne, ontwikkeld door GUC Agency, wil het investeringsfonds de steeds groter wordende groep particuliere beleggers laten zien dat, ongeacht de reden om te beleggen, het altijd verstandig is om te kiezen voor duurzaamheid.
 
Meewind maakt een stormachtige groei door. In de afgelopen drie jaar verdubbelde het aantal particuliere beleggers van 6.000 naar 12.000 en samen hebben die ruim 280 miljoen euro geïnvesteerd in zo’n 50 duurzame-energieprojecten. Omdat de redenen om te beleggen heel uiteenlopend zijn spreekt Meewind in de campagne drie verschillende typen beleggers specifiek aan op hun persoonlijke beleggingsdoel en -voordeel. Zo is er een commercial voor mensen, die voor zichzelf of voor hun partner beleggen, een commercial voor mensen, die voor hun kinderen of kleinkinderen beleggen en een voor de zakelijke beleggers.
 
Jurjen Algra, Commercieel Directeur Meewind: “Steeds meer mensen zijn op zoek naar alternatieve opties nu hun spaargeld op een bankrekening niet meer rendeert. Met de nieuwe tv-campagne willen we deze doelgroep laten zien dat, wat de reden om geld opzij te leggen ook is, het altijd verstandig is om te kiezen voor duurzaamheid. Door te kiezen voor Meewind hebben ze de garantie, dat hun vermogen honderd procent wordt geïnvesteerd in groene en rendabele projecten, die waarde creëren voor henzelf en de wereld om hen heen.”
 

credits

Opdrachtgever: Meewind
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Jurjen Algra, Lynn Harsveld
Bureau: GUC Agency
Strategie: Jurgen Retra
Creatie: Roel Verhoeven, Oscar Polak
Account: Coen Ruseler
Regisseur: Wouter Stoter
Productiemaatschappij: New Amsterdam