Mentos lanceert nieuwe campagne CompliMentos

Mentos lanceert nieuwe campagne CompliMentos

06-10-2017 (07:00) - Campagnes

Vandaag lanceert Mentos haar nieuwe campagne CompliMentos met een kickoff event tijdens World Smile Day op Utrecht Centraal. Mentos wil graag sociale contacten tussen mensen versterken en ze aanzetten tot het delen van complimentjes via mentos.nl/complimentos.
 

Wie vergeet er niet iemand wel eens te bedanken of een compliment te sturen? De altijd positieve Olympisch atleet én Mentos-fan Churandy Martina is het gezicht van de video campagne en samen met diverse social influencers wordt de Nederlandse consument aangezet tot het delen van complimentjes. Daarnaast heeft Mentos een speciale Snapchat lens ontwikkelt om ook via dit sociale platvorm leuke persoonlijke complimentjes te delen.
 

social influencers

Naast het event dat vandaag plaatsvindt tijdens “World Smile Day” op Utrecht Centraal worden tijdens de campagne vooral digitale media ingezet. Vanaf de lancering wordt er direct veel aandacht gegenereerd via social influencers als Miss Nederland Kim Kötter en acteur Geza Weisz die op hun manier CompliMentos uitdelen. Via de speciaal ontwikkelde Snapchat lens worden consumenten getriggerd om hun eigen CompliMentos te maken en te versturen naar vrienden en familie. De campagne is eveneens te zien via Digital OOH screens op NS-Stations, maar ook op Instagram, Facebook, Snapchat video adsvertising, Mobile display ads. Niet alleen kunnen de complimentjes digitaal verstuurd worden op de Mentos website, maar door de samenwerking met Greetz.nl is het ook mogelijk een CompliMentos met persoonlijke boodschap per kaart te versturen. 
 

“Het mooie van het concept #Complimentos is dat het bijzonder veel positiviteit in zich heeft. Daar krijgt iedereen energie van en het biedt ons de gelegenheid om het concept ook voor andere Mentos landen door te ontwikkelen”, zegt Ruben van Eijk, Creative Director bij Your Social. “Dat zelfde geldt overigens ook voor ons als bureau. Ondanks de naam doet vermoeden hebben we ons de afgelopen jaren veel meer ontwikkeld als creative digital agency. Vanuit social insights ontwikkelen we creatieve concepten die met behulp van hoogwaardige producties en een slim uitgekiende distributie strategie tot complete campagnes leiden. Of dat nu op de social kanalen is of een event. De Complimentos campagne is daar een mooi voorbeeld van als je het mij vraagt.” 
 

Credits

Creative agency: Your Social
Media agency: MEC Global
Website productie: Burst Digital
Verantwoordelijk bij Perfetti van Melle Benelux: Carla Smeets & Robert van Ginneken
Verantwoordelijk bij Your Social: Ruben van Eijk, Ivon van den Aker (creative) & Gaby van Willegen en Stijn Statz (account)
Verantwoordelijk bij MEC Global: Hatice van Leeuwen & Marieke Berends
Verantwoordelijk bij partner Greetz.nl: Amanda Schalkwijk
 
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.