Mijn akker, jouw voedingsbodem

20-06-2018 (14:05) - Campagnes

27 juni is het de Dag van de Akkerbouw en wordt op een akker in de Haarlemmermeerpolder het startsein gegeven voor de campagne ‘Mijn akker, jouw voedingsbodem’.
 

Door het plaatsen van 30 grote billboards – akkertising – op high-traffic locaties in de regio Haarlemmermeer en Flevopolder laten akkerbouwers vol trots zien wat hun werk voor het dagelijks leven van mensen betekent. De onthulling van het eerste billboard vindt plaats op een akkerbouwbedrijf met ook een gezamenlijke boerenbrunch, waar boer en stedeling de tafel met elkaar delen.
 

Stad verbinden

 ”Het doel van de campagne is om mensen in de stad te verbinden met wat er gebeurt op de akkers van Nederland”, zegt Dirk de Lugt, voorzitter van de Brancheorganisatie Akkerbouw. Veel mensen weten niet waar hun eten precies vandaan komt of wat er voor nodig is om hun eten te produceren. Met de campagne ‘Mijn akker, jouw voedingsbodem’ - die loopt van 27 juni t/m 11 juli - willen we hier verandering in brengen.”
 

Het zijn de akkerbouwers zelf die op de 30 metershoge billboards langs verschillende snelwegen staan. Zij spelen ook de hoofdrol in de campagnevideo en zijn aanwezig op social media via #jouwvoedingsbodem.