MIX ontwikkelt campagne voor TechMeUp

MIX ontwikkelt campagne voor TechMeUp

15-06-2021 (13:23) - Campagnes

TechMeUp, dat met rentevrije leningen mensen helpt met omscholing richting de IT-sector, ontwikkelt in samenwerking met MIX de donatiecampagne 'Investeer anders. Investeer in een ander.' De campagne rolt in de aankomende weken uit door heel Nederland, maken TechMeUp en MIX bekend.
 
Duizenden mensen willen zich omscholen naar de IT-sector, maar hebben simpelweg de middelen niet. Een probleem dat tech-fonds TechMeUp wil oplossen. "Deze talenten zijn hard nodig want in 2030 zijn er 120.000 tech banen zonder geschikt personeel. Door allerlei bureaucratische regels is het voor hen onmogelijk om zichzelf om te scholen én tegelijkertijd hun inkomen te behouden. Die stress halen wij weg; maar daar is wel geld voor nodig", zegt Nikky Hofland, Managing Director bij TechMeUp.
 

Donatie oproep

Het geld in het fonds is afkomstig van bedrijven en particulieren. Dit is echter niet genoeg. Met de huidige donaties kan slechts 10% van de aanmeldingen de overstap maken naar de IT-sector. Met 'Investeer anders. Investeer in een ander.' roept TechMeUp op om te doneren. In deze campagne zet MIX huidige studenten in de spotlight. De campagne bevat een subtiele hommage aan de 'Think Different'-campagne van Apple uit 1997.
 
Naast de campagnevideo zal outdoor en print advertising ingezet worden om de boodschap door Nederland te verspreiden. Tot slot verkennen MIX en TechMeUp de mogelijkheid om de video te veilen als NFT. Het opgebrachte geld zal vervolgens direct in het tech-fonds geïnvesteerd worden.
 

Credits

Opdrachtgever: Nikky Hofland
Concept: Elise Demuynck (lead), Daryl Fransz, Ashwin Murli en Mark Schoones.
Copy: Mark Schoones
Art direction: Elise Demuynck
Editing: Lyanne van Bodegom
DOP: Lyanne van Bodegom
Camera-assistent: Sander Pieters
Voice-over: Justin Samgar
Studenten: Erica, Arantja, Marcelo, Menno, Flavia, Corasonia, Melissa, Mark, Natalie, Saskia, Amal, Jamal, Igor, Silvia.