Mizuno brengt ode aan sporters over de hele wereld

28-10-2020 (14:04) - Campagnes

Wat is de definitie van de beste zijn? Mizuno wil in zijn nieuwe merkcampagne de betekenis herdefiniëren en bevestigen dat je met voldoende vastberadenheid alles kan laten gebeuren. Dept creëerde het ‘For the moment’ concept en de primaire campagnevideo, waar lokale markten verder op bouwen.
 
Al meer dan honderd jaar produceert het Japanse sportmerk hoogwaardige sportartikelen. Iedereen in de organisatie deelt dezelfde toewijding aan sport, die een eeuw geleden is ingesteld door oprichter Rihachi Mizuno: verleg voortdurend de grenzen van wat er kan worden gedaan, zowel op het veld als daarbuiten.
Deze toewijding en vastberadenheid wordt weerspiegeld in de merkcampagne ‘For the moment’. De bescheiden maar ambitieuze verhalen onderscheiden Mizuno van concurrenten die in hun marketingactiviteiten voornamelijk gebruik maken van sponsoring en beroemdheden. De campagne is wereldwijd gelanceerd op digitale kanalen en versterkt het merk mantra “Reach beyond”.
 
Yoshifumi Fujii, global brand marketing assistant manager bij Mizuno: “We geloven dat iedereen geweldig kan zijn, zolang ze ermee door blijven gaan. Onbreekbare toewijding en vastberadenheid maken deel uit van het sterke karakter van Mizuno en dat zorgt voor fantastische sportverhalen. Volgens ons is doorzettingsvermogen de sleutel tot succes en deze campagne is daar de belichaming van.”
 
“Het is een ode aan de amateursporters over de hele wereld, oftewel de meesten van ons. We geloven niet dat mensen die twee of drie keer per week hardlopen of sporten zich gemakkelijk kunnen vinden in de meest bekende professionele atleten”, vertelt João Inácio, creative director bij Dept. “Ze hebben hun eigen sportverhalen en hun prestaties zijn - op hun eigen manier - de beste die er zijn.”
 
Mizuno en Dept werken al sinds 2018 nauw samen aan verschillende internationale product- en merkproducties en campagnes.
 

CREDITS

Associate Creative Director: João Inácio
Agency Producer: Dennis Gijsbers
Account Manager: Bart Sweere
Project Manager: Rozenel Bier
Production Company: DPPLR
Director: Timo Ottevanger
Executive Producer: Josepha Dhondt
Producer: Jolien Snyders
Production Assistant (Rotterdam): Stijn Meijer
Research: Steven van der Gaag
Director of Photography: Dionne Cats
Editor: Johannes de Jong
Grading: Qianwei Tong (Captcha!)
Sound: KlevR Sounddesign & Feike de Wit (Soundcircus)
Music: Annelotte Coster
Voice-Over: Terry Burns
Camera Rental: Camalot Amsterdam