N=5 achter 'Hoe overleef ik mijn eerste mobiel?' van KPN

08-11-2017 (11:32) - Campagnes

 Kinderen krijgen op steeds jongere leeftijd hun eerste mobiele telefoon. Daarover bestaan veel vragen en onduidelijkheden bij zowel ouder als kind. Met ‘Hoe overleef ik mijn 1e mobiel?’ helpt KPN hen via een interactieve test het gesprek aan te gaan over belangrijke, relevante onderwerpen. Wat is normaal gebruik? Wat voor regels moet ik stellen? Wanneer gebruik je hem wel en wanneer niet?


Onderzoek laat zien dat er behoefte is aan houvast omtrent de eerste mobiele telefoon. Daarom lanceert KPN: ‘Hoe overleef ik mijn 1e mobiel?’. Een interactieve test die kinderen (8-12 jaar) en ouders helpt het gesprek aan te gaan en regels af te spreken omtrent het gebruik van een mobiele telefoon. Dit moet helpen in het wegnemen van onzekerheden en onduidelijkheden. En kinderen leren op een verantwoorde manier om te gaan met een mobiele telefoon.


5 onderwerpen

Aan de hand van kwalitatief onderzoek zijn er 5 onderwerpen opgenomen in de interactieve test: etiquette, sociale druk, pesten, privacy en kosten / bereikbaarheid. Elke test moet kinderen en ouders aan het denken zetten en helpen het gesprek spelenderwijs hierover aan te gaan.


De campagne bestaat naast een interactieve test: eerstemobiel.nl uit pre-rolls, webvertising, PR en een
samenwerking met Nickelodeon. Hiermee is het programma ‘Bart in de klas’ ontwikkeld waarbij in 6 afleveringen kinderen Bart leren omgaan met een mobiele telefoon.


'Hoe overleef ik mijn 1e mobiel?' is via PR o.a. al zichtbaar geweest in RTL Nieuws, het Jeugdjournaal, Editie NL, het AD en de Telegraaf.


crediits

Klant:                                          KPN
Bureau:                                    N=5
Mediabureau:                                  Mindshare, BannerConnect, Digined, BrandDeli
PR-bureau:                                      Koolhoven & Partners
Verantwoordelijk bij klant:            Yvette Belt-Beekman, Miemie Man, Floris Reuvers

N=5
Concept:                                         Neeltje Vervoort, Maureen van den Akker 
Creatie:                 Neeltje Vervoort, Maureen van den Akker, 
                                                        Olaf van der Geld
Strategie:                                        Vincent Seeber
Account:                                          Ralph Balk, Martijn Pots, Gonny  Pullens
Productie:                                        Tisha Hoppenbrouwers
Design:                 Jan Jesse Bakker
Motion & edit:         Renoud Netjes, Robine Schmetz
Development:                                  Superhero Cheesecake
Geluid:         Big Orange