N=5 achter XS4ALL content campagne ‘Wonders of the Web’

N=5 achter XS4ALL content campagne ‘Wonders of the Web’

22-08-2017 (11:00) - Campagnes

Over internet horen en lezen we de laatste jaren vooral negatieve berichten. Onze privacy staat online onder druk, social media maken ons ongelukkig en hackers zijn met ransomware uit op geld in ruil voor gegevens. Door al dat nieuws vergeten we bijna dat internet de meest fantastische dingen mogelijk maakt. Met zijn nieuwste campagne ‘Wonders of the Web’ laat XS4ALL deze mooie kant van het internet zien.


Unieke samenwerking

N=5 is verantwoordelijk voor de strategie en bedacht het concept. Het schakelde voor ‘Wonders of the Web’ onder meer programmamakers en researchers in van VPRO Tegenlicht, Zomergasten en het NOS Journaal. Deze samenwerking leidde tot een serie bijzondere en persoonlijke verhalen die elk de mooie kant van het web laten zien. Een verhaal over hoe online gamers voor een doorbraak in hiv-onderzoek zorgden. Hoe een 9-jarige Nederlandse jongen voor zichzelf een 3D-geprinte prothese vond. Dat er een bewoonbare planeet werd ontdekt die NASA over het hoofd zag. En hoe internet Afghaanse vrouwen kansen geeft om toch te kunnen werken. Al deze ‘Wonders of the Web’ staan centraal in de campagne.

Beeldtaal

De verhalen zijn voor deze campagne alle op een eigenzinnige manier vormgegeven. Hiervoor benaderde N=5 het Nederlandse artist couple Van Santen & Bolleurs. Zij maakten eerder werk voor onder meer Viktor&Rolf, de Volkskrant en Het Parool. Speciaal voor XS4ALL ontwikkelden zij samen met N=5 een bij het merk passende, unieke beeldtaal, die terug is te zien in de gehele campagne. De uitingen zijn geen computeranimaties, maar echte, speciaal voor de campagne gebouwde onderdelen..


Long form

Het verhaal over online gamers is niet alleen terug te zien in een 30” tv-commercial, maar ook in een verdiepende online documentaire. Deze docu werd door N=5 samen met René van ‘t Erve en De Haaien ontwikkeld (bekend van tv-programma’s zoals ‘Langs de Oevers van de Yangtze’, ‘De Rechtbank’ en ‘Van Moskou tot Moermansk’). De kijker wordt in zowel de TVC als de docu meegenomen door de stem van programmamaker Jan Douwe Kroeske. De andere verhalen zijn in print en een branded content-vorm terug te lezen. Alle verhalen uit de campagne zijn terug te vinden op  http://www.xs4all.nl/blog. Hier zal steeds meer content geplaatst worden.

credits


XS4ALL

Marieke Willemsen, Claudia Ammerlaan, Dennis van Steijn, Bernadette de Hoog-Bos


N=5

Strategy: Joris Gruiters
Art Director: Carsten van Berkel
Copywriter: Stefan Leendertse, Nienke Oosterbaan
Webvertising Director: Marcel Hellemons
Producer: Guy van der Hoop, Joakim Lindhout, Casper Reus
Account: Anouk Zink, Leonie van der Mark, Yoeri Kastelein


Productie:

TVC
Production Company: Mrs. Robinson
Producer: Monique Grondijs
Director: Van Santen & Bolleurs
DOP: Pjotr Kukla
Off-line Editor: The Compound
Post Production Company: The Compound
Sound: Audentity (Niels den Otter)
Music: Audentity (Niels den Otter)
Voice-Over: Jan-Douwe Kroeske


Online Video:

Productie Maatschappij: Akula
Regie: René van ’t Erve
Camera: Stijn Hoekstra
Geluid: Peter Suyderhoud
Research: René van ’t Erve 
Offline Editor: Marvin Schoemaker
Producent: Arjan van Engen
Producer: Fleur Janssen
Audiomixage: Joost Oskamp
Grading: Gerhard van der Beek


Fotografie

Production Company: Mrs. Robinson
Director: Van Santen & Bolleurs
Producer: Monique Grondijs
 

In samenwerking met : MindShare/ Pink Marketing

 

De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.