Nationale-Nederlanden: er is maar één Nederlander zoals jij

25-08-2017 (15:30) - Campagnes

Nationale-Nederlanden komt met een reeks nieuwe portretten van unieke Nederlanders voor haar najaarscampagne. Een middelbare scholier met een miljoenenbedrijf, de man die monsters en meer maakt voor films en reclames, een moeder die karate leerde om haar zoon te trainen nadat haar man een ongeluk kreeg en een topdanseres die na een blessure haar droom moest opgeven en die nu een van de weinige vrouwelijke piloten van Nederland is.


Want Nationale-Nederlanden is al 150 jaar vertrouwd met Nederland en al die verschillende Nederlanders die er wonen. Nederlanders die stuk voor stuk uniek zijn, maar ook allemaal overeenkomsten hebben. We delen in Nederland een taal, gebruiken, trekjes en gewoontes – en hebben altijd het idee dat we Nederlanders in het buitenland zó kunnen herkennen. Maar Nederlanders zijn ook trots op hun individualiteit. Hun eigenzinnigheid. We hebben allemaal onze eigen angsten, dromen en gebruiken, én onze doelen.


SAN New Kids on the Block 

Die doelen zijn de focus in de nieuwe campagne van Nationale-Nederlanden. Want doelen stellen we allemaal. Zoals de 18-jarige Tim, die met zijn bedrijf GoSpooky de SAN New Kids on the Block won en nu Amerika wil veroveren. Of Benjamin, die tot doel heeft verspilling van brood tegen te gaan en van brood dat na één dag al wordt weggegooid nieuwe producten maakt in zijn kleine winkeltje, zoals tosti’s, broodkruim en croutons. Wat je doel ook is, we moeten altijd opofferingen en investeringen doen op weg naar een doel. Het zijn díe opofferingen en investeringen die ons kunnen veranderen en die ons sterker maken. Zoals Christa, die na een blessure niet meer professioneel kon dansen, maar niet bij de pakken neer ging zitten en een jarenlange zware opleiding deed zodat ze nu als pilote de wereld rond vliegt.

 

Nationale-Nederlanden wil Nederlanders graag helpen om hun doelen nu en later te bereiken. Zo helpt de Jouw Later Service jou om tijdens je hele werkzame leven overzicht en controle te hebben over je inkomen later, zodat je later de dingen kunt doen die belangrijk voor je zijn. En kunnen ondernemers met de Ondernemershypotheek net zo makkelijk een hypotheek aanvragen als ieder ander en zo hun ideale thuis creëren. Zo helpt Nationale-Nederlanden iedereen met persoonlijke services op weg naar hun doel. Want er is maar één Nederlander zoals jij.

credits

JWT Amsterdam

CREATIVE PARTNER: Bas Korsten
JR. CREATIVE ART: Marius Gottlieb
JR. CREATIVE COPY: Jasper Korpershoek
SR. CREATIVE ART: Gerard Foekema
EXECUTIVE STRATEGY DIRECTOR: Daan de Raaf
STRATEGIST: Lisse Mastenbroek
BUSINESS DIRECTOR: Erik-Jan Koense
SR. CONCEPT PRODUCER: Catherine van Acker
SCREEN PRODUCER: Petra Leddy, Martijn van Hees, Melissa Nieveld
DIGITAL PRODUCER: Michiel van der Schalk
PRINT PRODUCER: Chariva Geurts
TITEL ANIMATIES: Tim Arnold

Nationale-Nederlanden

MARKETING DIRECTEUR: Maurits Gockel
HOOFD BRANDING & SPONSORING: Daniel Doornhein
SR. BRANDMANAGER: Chantal Moreau-Peeters
SR. BRANDMANAGER: Francis van den Brink

productie

PRODUCTION COMPANY 1: Cake Film & Photography
DIRECTOR: Joey de Leeuw
EXECUTIVE PRODUCER: Jolanda de Boer
PRODUCER: Diede Zillinger
D.O.P: Daan Bukman
PRODUCTION COMPANY 2: Menno Koop Productions
DIRECTOR: Daan Hocks
EXECUTIVE PRODUCER: Menno Koop
D.O.P: Daan Hocks
OFFLINE EDITOR: Brian Ent
GRADING & ONLINE: Laurens Orij
SOUND: Studio Alfred Klaassen
MUSIC: MassiveMusic
PHOTOGRAPHER 1: Sophie Hemels
PHOTOGRAPHER 2: Harro van Schoonhoven
IMAGE EDITING: House of Retouch