Naughty cat’-lens moet jongeren bewegen e-waste in te leveren

Naughty cat’-lens moet jongeren bewegen e-waste in te leveren

08-10-2018 (10:09) - Campagnes

Wecycle start vandaag een Snapchat-campagne die jongeren via een grappige lens wijst op de inleverbakken voor kleine elektrische apparaten in winkels. De campagne vormt de aanloop naar de eerste International E-waste Day op 13 oktober. Wecycle organiseert de inzameling en recycling van afgedankte elektrische apparaten en energiezuinige lampen (e-waste).


Snapchat-gebruikers kunnen via een lens een ondeugende kat in hun eigen omgeving plaatsen en hem diverse kleine elektrische apparaten laten wegmeppen. Via advertenties op Snapchat worden jongeren van dertien tot achttien jaar verleid om de nieuwe lens te downloaden en als augmented reality toe te passen.


Doel van de campagne is jongeren meer klein e-waste te laten inleveren in Wecycle-inleverbakken die in 5.000 winkels staan. In Nederland gebruiken zo’n 700.000 jongeren onder de achttien jaar dagelijks Snapchat.