Nederland is niet gemaakt om stil te zitten

Nederland is niet gemaakt om stil te zitten

25-03-2019 (15:13) - Campagnes

De laatste twee jaar zit de fietsverkoop in de lift. Vooral door de grote vraag naar e-bikes die we steeds meer gebruiken om naar school of het werk te fietsen. Alsof we de fiets opnieuw ontdekken. Alle reden voor fietsenwinkel.nl om een campagne te maken met als thema: ‘Nederland is niet gemaakt om stil te zitten’.


Het thema zie je terug in een campagne die een variëteit aan fietsende billen in beeld brengt. Billen die naar school gaan, billen die op weg zijn naar kantoor en billen die een dagje uit zijn. De campagne is een uitnodiging om de fiets te pakken en in beweging te komen. En zeker met de razendsnelle opkomst en immer groeiende populariteit van de e-bike is er geen excuus meer om stil te zitten en niet in beweging te komen.


Herpositionering en rebranding

De nieuwe campagne komt voort uit een strategische herpositionering met bijbehorend visuele identiteit (rebranding) die moederbedrijf International Bike Group doorvoert bij de merken fietsenwinkel.nl (Nederland en België) en hellorider (Scandinavië). Het nieuwe fietsenwinkel.nl breekt met haar oude imago als prijsvechter en is overtuigd dat het nieuwe fietsen met de groeiende populariteit van e-bikes, de veranderde servicevraag en de opkomst van leasefietsen vraagt om een nieuwe fietsenwinkel. Het merk wil de komende jaren toewerken naar proposities die de voordelen van een webshop combineren met de kwalitatieve ervaring van de speciaalzaak en alle service die klanten daarbij zoeken.


Met de schaalgrootte die het nu als grootste fietsenverkopers heeft, zet het merk de komende jaren vol in op het beste aanbod, voor de beste prijs en met de best denkbare service. Variërend van aflevering aan huis met een eigen bezorgdienst, regulier onderhoud tot pechhulp onderweg en laagdrempelige financieringsmogelijkheden via privé en zakelijke lease. 


Credits

Opdrachtgever:                            Fietsenwinkel.nl
Verantwoordelijk klant:                 Jorrit Bouma
Bureau:                                         ACHTUNG!mcgarrybowen & Studio Kratfwerk
Concept:                                       Mervyn ten Dam, Mark Muller, Menno Schipper, Roy van Dijk
Strategie:                                      Gerben van der Zwaard, Boris Nihom
Account:                                       Sven Vening, Joeri Bakker
Content producer:                         Souraya El-Far, Kim Buijs
Productiemaatschappij:                Mr Frank
Geluidsstudio:                               Soundcircus

 

 

De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.