Nederland komt in actie voor Het Vergeten Kind

29-03-2018 (17:34) - Campagnes

Dit jaar stond het belang van kleine gebaren van echte aandacht centraal in de campagne van Stichting Het Vergeten Kind. Via tv, radio, outdoor, online en pr werd heel Nederland opgeroepen om een klein gebaar te maken door digitaal een lief bericht achter te laten. Bij een donatie werd je bericht verwerkt in een kilometerslange gebreide supportsjaal. Dit laatste resulteerde in een sjaal van 10,123 kilometer.
 

Vandaag werd de enorme sjaal rond het politieke hart van Den Haag gelegd om daar aandacht te vragen voor een jeugdzorgbeleid waarbij het belang van het kind voorop staat. 
 

PR, activatie en commercials

Naast het pr- en activatietraject zijn er ook een tv- en radiocommercial ontwikkeld. In de tv-commercial vertelt ambassadeur Johnny de Mol over het belang van kleine gebaren en de schrijnende situatie voor ruim 100.000 kinderen in Nederland. De supportsjaal is de rode draad waarmee de kinderen letterlijk verwarmd worden. 
De campagne heeft een free publicity waarde van €3.341.395 gegenereerd. 
 

Belang van kleine gebaren

De stichting heeft samen met haar ambassadeurs heel Nederland weer wakker geschud en laten zien dat kleine gebaren, zoals het bieden van een luisterend oor of het sturen van een lief berichtje ervoor zorgen dat een kind zich gezien en geliefd voelt. Er zijn in Nederland 100.000 kinderen die opgroeien in gezinnen met meervoudige problematiek die deze positieve aandacht nauwelijks krijgen. Uit recent onderzoek van Het Vergeten Kind blijkt dat juist die kinderen willen dat er met meer aandacht naar hen geluisterd wordt, dat kleine alledaagse dingen zoals bijvoorbeeld samen een spelletje spelen er echt toe doen. En dat stabiliteit en continuïteit in het contact met volwassenen van belang is.


credits

Verantwoordelijk bij klant: Joep Verboeket, Daphne Schreuder, Ellen Buenk, Suzanne Nakhla, Marjanne Vroom, Carina Noordervliet
Bureau: The Gardeners
Creatie: Nikki de la Rambelje, Sjoerd Bongertman
Account: Nadine Marcar, Renée Schenk 
Pr: Xanne Liebregts, Laurien Vest
Productiemaatschappij: The Boardroom & Made for Digital
Regisseur: Eva Julia Manneke 
Producer: Eva Boon, Jacques Vereecken 
Geluid: Massive Music
Fotografie: Peter Sabelis 
Online campagne: Happy Leads, Growing Minds
Klant: Stichting Het Vergeten Kind