‘Never Give Up On Your Cup’ van start

‘Never Give Up On Your Cup’ van start

17-05-2019 (10:49) - Campagnes

 

Met het festival- en evenementen seizoen in volle gang lanceert Plastic Promise vandaag ‘Never Give Up On Your Cup’. Het doel van de campagne is om alle Nederlandse festivalbezoekers aan te sporen plastic drinkbekers en flessen terug te brengen naar de bar, inleverpunt of afvalbak zodat deze opnieuw gebruikt of gerecycled kunnen worden.
 

Organisatoren die mee willen werken aan de campagne  kunnen via www.plasticpromise.nl/yourcup een gratis mediakit downloaden waarmee ze hun bezoekers kunnen informeren over duurzaam plastic gebruik.
 

Plastic Promise is een landelijke beweging met pioniers uit de evenementenindustrie, drankfabrikanten, festivals en sportevents zet zich in voor verantwoord plastic gebruik. Met de lancering van de campagne bundelt Plastic Promise de krachten van veertig organisatoren en drankmerken. Samen roepen zij Nederlandse organisatoren op om de boodschap van campagne uit te dragen richting haar bezoekers.
 

niet duurzaam

Een van de problemen is dat hard cups vaak nog te weinig hergebruikt worden, zegt Laura van de Voort van Green Events. “Wanneer plastic hard cups op de grond belanden, raken ze beschadigd, waardoor ze minder vaak kunnen worden gebruikt. Of ze komen in afvalbakken terecht, waardoor ze onvindbaar zijn. Zonde, want een niet hergebruikte hard cup is niet duurzaam.”
 

Over Plastic Promise

Plastic Promise, een landelijke beweging met pioniers uit de evenementenindustrie, drankfabrikanten, festivals en sportevents zet zich in voor verantwoord plastic gebruik. Het streven is dat binnen drie jaar minimaal 50 procent van alle plastic wegwerpartikelen door herbruikbare producten is vervangen of hoogwaardig gerecycled wordt. Koplopers als Amsterdam Open Air, Awakenings, Bavaria, Coca-Cola, DGTL, Elevation Events, Dekmantel, Grolsch, Heineken, Johnny Walker, Jupiler, Lipton, Loveland, Lowlands, Mysteryland, Pepsi, Red Bull, Vierdaagsefeesten en Zwarte Cross zijn al aangesloten bij Plastic Promise. ‘Never Give Up On Your Cup’ is één van de initiatieven die vanuit de Plastic Promise-deelnemers invulling geeft aan de ambitie om een circulaire drinkbeleving op evenementen neer te zetten.
 
Zowel grootschalige als kleinere evenementenorganisaties kunnen zich aansluiten bij de campagne door hier de gratis mediakit te downloaden.