Nieuw platfom moet jeugd aan het schaatsen brengen

09-10-2018 (09:09) - Campagnes

Het is IJSTIJD! Tijd om te gaan schaatsen. Met die insteek lanceren de KNSB, KPN, Rabobank en de Vereniging Kunstijsbanen Nederland (VKN) een breed initiatief om alle kinderen in Nederland enthousiast te maken om te gaan schaatsen. Sportmarketingbureau SportVibes ontwikkelde de nieuwe identiteit van IJSTIJD!


IJSTIJD! is de naam van de landelijke campagne, die vanaf nu jaarlijks losbarst in oktober. Het is een brede samenwerking, waarin kunstijsbanen, tijdelijke ijsbanen, schaatsscholen, basisscholen en schaatsverenigingen een belangrijke rol spelen. IJSTIJD! is gericht op kinderen tot en met 12 jaar.

 

good vibes

SportVibes heeft voor deze campagne de identiteit ontwikkeld. Het sportmarketingbureau heeft vanuit de gloednieuwe Sport Content Studio de identiteit en de doorvertaling van IJSTIJD! op zich genomen. Waaronder het logo, de key visuals, infographics, illustraties en lesmateriaal.

 

aanbod

Via lespakketten en schoolschaatslessen krijgen kinderen vaak een eerste echte kennismaking met deze Hollandse sport. Vanaf dit seizoen ontvangen zij na hun schaatsles een cool IJSTIJD!-polsbandje met een code die hen de kans biedt om nog eens gratis of voordelig te gaan schaatsen. Op de speciaal ingerichte website presenteren ijsbanen, schaatsscholen en schaatsverenigingen hun aanbod.

 

samenwerking

De KNSB werkt voor IJSTIJD! samen met Hoofdsponsor KPN. KPN is vanaf het begin nauw betrokken geweest bij IJSTIJD! en is ook in deze editie één van de belangrijkste dragers van deze campagne. Rabobank is nieuwkomer en ondersteunt IJSTIJD! om de lokale verbinding met de schaatsverenigingen te versterken. Daarnaast hebben Croky, Daikin, Tonzon en Trachitol en de mediapartners De Telegraaf en 100%NL het jeugdschaatsplan omarmd.