Nieuw platform Foot Locker 'Shoes don't change the world. You do.'

Nieuw platform Foot Locker 'Shoes don't change the world. You do.'

17-07-2020 (12:29) - Campagnes

De belofte van Foot Locker, inc. om tweehonderd miljoen dollar aan de zwarte gemeenschap te doneren door middel van economische ontwikkeling en educatie, wordt op de voet gevolgd door de lancering van Foot Locker Europa’s nieuwe brand platform ‘Shoes Don’t Change The World. You Do.’ Om positieve verandering voor de toekomst te stimuleren, en daarbij de kerndoelgroep van het merk, Gen Z, te inspireren, komt dit nieuwe en gewaagde statement voort uit het inzicht dat het niet de schoenen zijn die de mens maken, maar het de mens is die de schoenen maakt.
 
Carmen Seman, vice-president Marketing van Foot Locker Europa: “Het is een erkenning van het feit dat schoenen de wereld misschien niet veranderen, maar ze mensen wel het zelfvertrouwen geven om zichzelf te zijn; en dat is waar verandering begint.”  
 
Het nieuwe platform zet de jeugd van vandaag, die van de wereld een betere plek maakt, in de spotlight en erkent de behoefte aan verandering. De betrokkenheid van het merk en de hechte band tussen Foot Locker en haar fans wordt onderstreept doordat het platform steun geeft aan de jonge generatie die de leiding neemt in het positief hervormen van de toekomst.  
 
Het nieuwe platform maakt zijn debuut in de gelijknamige campagnefilm ‘Shoes Don’t Change The World. You Do’ die op vrijdag 17 juli gelanceerd wordt op Foot Locker’s sociale en digitale platforms en in een select aantal winkels.
 
De film is een ode aan invloedrijke changemakers die verandering binnen hun gemeenschap creëren en op deze manier inspireren om de wereld mooier te maken. Om het verhaal tot leven te brengen, werkt Foot Locker samen met vijf inspirerende Europese talenten; Engelse Ashton Attzs en Jade Pearl, Marvin Bonheur uit Frankrijk, en de Italiaanse David Blank en Muriel Elisa De Gennaro.  
 

transparant statement

Susie Kuhn, VP, General Manager van Foot Locker in Europa vat samen: “Deze campagne symboliseert een keerpunt voor Foot Locker in Europa. Dit is niet het zoveelste brand story, dit is een daadkrachtig en transparant statement dat de weg vrijmaakt voor langdurige verandering. Foot Locker is altijd al onderdeel van het leven van de jeugd, en zij zijn degenen die het verschil gaan maken. Wij bieden ze de tools en mogelijkheden die ze het zelfvertrouwen geeft om dat verschil te maken. De campagnefilm, barstensvol inspirerende makers, is onze oorlogskreet. De wereld schreeuwt om verandering en wij willen daar onderdeel van uitmaken door ons platform te delen met stemmen die gehoord moeten worden. We willen een toegewijd partner zijn, om zo echt vooruitgang te kunnen boeken.”  

Carren O’Keefe, Executive Creative Director bij AnalogFolk Amsterdam, het digitale creatieve bureau dat verantwoordelijk is voor de campagne, voegt toe: “We zijn trots om samen met Foot Locker aan de lancering van dit nieuwe brand platform te werken. Het doel van de campagnefilm is om een sterk statement te maken waarmee het merk onderstreept te geloven in de kracht van Gen Z - dat zij de wereld kunnen veranderen middels hun unieke blik en unieke content. En dit is pas het begin. We kunnen niet wachten om het merk bij te staan in hun ambitie om samen met jongeren de wereld een mooiere plek te maken. Iets dat naadloos aansluit op AnalogFolks’ missie om digitaal te gebruiken om de analoge wereld beter te maken."