Nieuw recept Coca-Cola zero sugar: 'Beste Coca-Cola ooit?'

Nieuw recept Coca-Cola zero sugar: 'Beste Coca-Cola ooit?'

01-07-2021 (10:12) - Campagnes

The Coca-Cola Company vernieuwt het recept voor Coca-Cola zero sugar. De smaak komt daarmee dichter bij de smaak van Coca-Cola original taste te liggen. Met het vernieuwde recept wil het merk consumenten enthousiasmeren te kiezen voor de suikervrije variant. Deze stap wordt ondersteund met de campagne ‘Beste Coca-Cola ooit?’ waarbij het proeven van de vernieuwde Coca-Cola zero sugar centraal staat. De nieuwe formule gaat gepaard met een nieuw ontwerp voor het Coca-Cola trademark. Het nieuwe ontwerp brengt Coca-Cola zero sugar, Coca-Cola light en Coca-Cola original taste samen in een ge-updaten versie van de in 2016 gelanceerde 'One Brand'-strategie en is vereenvoudigd om de iconische trademarks wereldwijd van meer consistentie te voorzien.

Coca-Cola roept een nieuwe wereldwijde marketingcampagne in het leven om het vernieuwde recept voor Coca-Cola zero sugar te ondersteunen. De campagne, 'Beste Coca-Cola ooit?' zet het proeven van de vernieuwde suikervrije variant centraal. Het merk wil consumenten motiveren de vernieuwde Coca-Cola zero sugar te proeven. De campagne nodigt uit tot dialoog en zal te zien zijn via tv-, online video content, en een out-of-home campagne. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Mercado McCann.
 

Nieuwe look

De basis van het nieuwe trademark ontwerp is de originele en universeel herkenbare kleur rood van het merk - wat symbool staat voor de authentieke en verfrissende smaak van Coca-Cola. Wanneer rood wordt gecombineerd met wit schrift, is het Coca-Cola original taste. In combinatie met zwart schrift is het Coca-Cola zero sugar, waarbij het handelsmerk en de typografie op een andere manier worden gebruikt om de suikervrije variant aan te duiden, in combinatie met andere details zoals zwarte flessendoppen. Coca-Cola light zal ook binnen de Coca-Cola handelsmerk ontwerpfamilie vallen, met de kenmerkende zilveren achtergrond en het rode logo. Deze zullen consistent zijn in alle markten die deze lichtere smaakvariant aanbieden.