Nieuwe campagne ABN AMRO zet duurzaam ondernemen centraal

13-08-2018 (10:21) - Campagnes

Vanaf vandaag start de nieuwe campagne van ABN AMRO. De campagne wil de zakelijke markt verder kennis laten maken met duurzame businessmodellen. Want winst is in geld uit te drukken, maar ook in meer duurzame termen zoals werkgelegenheid, sociale cohesie of behoud van natuur en milieu.
 

Centraal staat de gedachte 'Winst op alle Fronten' en de terugkerende hashtag Finance the Future. Het personage - Vincent gespeeld door Mark Rietman - van de laatste vier campagnes is wederom het gezicht van deze campagne. De campagne is ontwikkeld door N=5 en te zien en horen op televisie, radio, online en Schiphol.
 

maatschappelijke winst

"Met de campagne willen we laten zien dat wij kansen zien om zakelijke winst te combineren met maatschappelijke winst", aldus Deborah Wietzes, Marketing Manager Corporate Banking ABN AMRO. "Duurzame bedrijfsmodellen bieden kansen voor ondernemers. Uit onderzoek blijkt echter dat ruim de helft van de Nederlandse ondernemingen wel bezig is met verduurzaming, maar dat kennis en tijd vaak tekort schieten. Als bank willen we klanten onze kennis ter beschikking stellen en de bedrijfsmodellen van de toekomst financieren. Duurzaam vastgoed is bijvoorbeeld waardevaster dan niet duurzaam vastgoed. Dat is beter voor de klant, de bank en de omgeving. Winst op alle fronten dus."
 

Credits

Klant: ABN AMRO 
Laurens Jan de Lussanet de la Sablonière, Joost van Holten, Wouter de Kruif, Kasper Stuijvenberg

Bureau: N=5
Creatie: Thijs Bontje, Daniel te Lindert, Fabian Schulting, Gijs van der Schoot
Strategie: Esther Overmars. Account: Judith Lavalette, Astrid Witteveen, Niki Lodder
RTV Producer: Guy van der Hoop.
Social en webvertising Director: Marcel Hellemons.
Productiemaatschappij film: HolyFools. Regisseur: Mattias Schut.
Producer: Frank de Kok.
CGI: The Ambassadors.
Productiemaatschappij digital: 1Camera