Nieuwe campagne Wecycle zonder Wecycle-logo

Nieuwe campagne Wecycle zonder Wecycle-logo

18-09-2018 (12:09) - Campagnes

Wat doe jij? Met deze vraag roept Wecycle mensen op na te denken over hun bijdrage aan de circulaire economie rond gebruikte elektrische apparaten en energiezuinige lampen. Diverse outdoor en online uitingen verwijzen naar de platformen watismijnapparaatwaard.nl en watismijnlampwaard.nl. Deze geven de consument informatie over circulaire keuzes en zijn powered by Wecycle, die in Nederland de inzameling en recycling regelt van afgedankte elektrische apparaten en energiezuinige lampen.


De platformen watismijnapparaatwaard.nl en watismijnlampwaard.nl geven mensen informatie over de keuzes nadat een apparaat of lamp is gebruikt: inleveren voor recycling, repareren, verkopen of weggeven. “Al deze mogelijkheden zijn beter dan weggooien,” zegt Jan Vak, directeur Wecycle. “De vuilnisbak is onze grote vijand en met dit platform bereiken we ook mensen die in eerste instantie denken aan producthergebruik of levensduurverlenging en niet aan inleveren voor recycling.” Het platform is powered by Wecycle en biedt ruimte aan andere organisaties om elkaars boodschap te versterken: de Branchevereniging Kringloopbedrijven Nederland, Milieu Centraal, Stichting Repair Café International en Uneto-Vni zijn partners van het platform.


Recycletainment

In korte, ludieke snippets op Facebook, Instagram en YouTube roepen apparaten en lampen hun eigenaren op een keuze te maken en in actie te komen: inleveren, repareren, verkopen of weggeven. Vaak zijn meerdere opties mogelijk, de keuze is aan de consument. Ook via geanimeerde billboards langs snelwegen en hotspots, posters op NS-stations en ledboarding bij voetbalwedstrijden in de Eredivisie wordt de komende weken de aandacht geleid naar het platform. “Het is een nieuwe en leuke manier om onze boodschap over te brengen, vandaar dat we het recycletainment noemen,” aldus Jan Vlak.