Nieuwe ervaringen in Coca Cola Zero Sugar-campagne

06-02-2018 (16:21) - Campagnes

De nieuwe Coca-Cola zero sugar campagne gaat het over nieuwe ervaringen. In de televisiecommercial ‘First Taste’ zien we de oude man Mr Hadley die door zijn allereerste Coca-Cola zero sugar besluit te gaan genieten en op avontuur gaat.

Deze televisiecommercial is het vervolg van een campagne die tien jaar geleden voor het eerst in de Verenigde Staten te zien was. In de hoofdrol is nu dezelfde acteur te zien als toen, de inmiddels 84-jarige Nicolas Coster.
In deze reclame krijgt Mr Hadley van een van zijn verzorgsters een flesje Coca-Cola zero sugar aangeboden, iets dat hij nog nooit eerder gedronken had. Terwijl hij zijn eerste slok neemt, vraagt Mr Hadley zich af ‘Wat is er nog meer dat ik nog nooit heb geprobeerd?’ Vervolgens gaat hij op avontuur. Hij doet dingen die hij nooit eerder durfde te doen en ontdekt dingen die in zijn jongere jaren gewoonweg nog niet bestonden. Hij laat bijvoorbeeld een tatoeage zetten en belandt op een Pride-festival. In het spotje hoor je de superhit ‘I Want To Break Free’ van Queen. Nicolas Coster: “Deze commercial was heel leuk om op te nemen. Ik denk dat de reclame ervoor zorgt dat je even stilstaat bij de ervaringen die je bent misgelopen. En dat het nooit te laat is om iets nieuws te proberen”
 

Daan Berendsen, sr. brandmanager Coca-Cola in Nederland: “We waren enthousiast over de oorspronkelijke reclame van tien jaar geleden en denken dat dit verhaal goed aanslaat bij mensen die zich herkennen in het verlangen te ontsnappen en iets nieuws te proberen."
 

De nieuwe commercial is te zien op televisie- en bioscoopschermen in heel Nederland, en via buitenreclame en social media.