Nieuwe Interpolis campagne blijkt inhouse productie

11-12-2017 (10:13) - Campagnes

Afleiding ligt overal op de loer. Het lijkt ons steeds minder goed te lukken om aandacht te houden op wat er echt toe doet. Daarop is de nieuwe koers van verzekeraar Interpolis gebaseerd, die zich het best typeert als ‘Focus op wat echt belangrijk is’.


Het merk voegt hiermee een nieuwe dimensie toe aan het jarenlang verkondigde  Glashelder. “We blijven uiteraard glashelder, maar voegen daar iets wezenlijks aan toe: het minder complex maken van levens”, zegt Jurgen Surstedt, merkmanager bij Interpolis. 


AutoModus

Sinds deze week laat Interpolis voor het eerst haar nieuwe gezicht zien. In een anderhalve minuut durende commercial, die op een korte film lijkt, vertelt de verzekeraar aan Nederland dat het zich niet moet laten afleiden door mobielgebruik in het verkeer. De oplossing die Interpolis heeft ontwikkeld is de ‘AutoModus’, een app die helpt om afleiding door een mobiele telefoon achter het stuur te voorkomen. Amerikaans onderzoek wijst uit dat in 68% van de ongevallen afleiding een rol speelt. De mobiele telefoon is een van de belangrijkste oorzaken.

Waar eerder de uitingen van Interpolis zich kenmerkten door dominantie in de kleur aqua, en ontdaan van alle extra’s, is nu gekozen voor meer warmte en menselijkheid. “We laten onze manier van werken vanaf nu weerklinken in onze uitingen." 


Credits

De campagne is tot stand gekomen onder regie van Interpolis, waarbij de verzekeraar zelf de ‘lead agency’ is. 

Interpolis: 
Jurgen Surstedt, Rene Voets, Barbara Quist, Kim Smulders, Bart de Vries, Ellen Seelen, &Leloux (Esther Leloux)

In-house agency Oliver:
David Shanks, Milan Semelak, Alistair Vines, Ben Dearlove, Frankie Lowe

Production Company: 
Smuggler

Director:  
Michael Clowater