Nieuwe merk- en performance campagne Girav

Nieuwe merk- en performance campagne Girav

07-10-2019 (10:26) - Campagnes

Na het winnen van de pitch voor Girav heeft Being There de afgelopen periode samen met Colorbleed en Girav gewerkt aan een nieuwe merk- en performance-campagne voor het merk. Girav staat vooral bekend als merk voor lange mannen. De nieuwe campagne, die afgelopen week van start ging, moet de harten van alle mannen gaan winnen. De campagne is een volledig 3D-geanimeerde productie.

Girav vindt zijn oorsprong in de frustratie van de oprichters van Girav (Jopie Geerts en Erik de Weerd). De laatst genoemde vond 9 jaar geleden voor zijn lengte en slanke postuur geen goede fit shirts en besloot ze zelf te gaan maken. En met succes. Het merk heeft een leidende positie in een nichemarkt en er zijn bestellingen uit maar liefst 45 landen. Stefan van den Berg, CMO Girav: “Die positie willen we versterken en verder uitbouwen. Met Being There als nieuw bureau en een nieuwe merk- en performance-campagne willen we die ambitie mede helpen realiseren.”

Robrecht Stoekenbroek, strateeg Being There: “Het merk leunde erg op lengte. Terwijl Girav staat voor een perfect fit shirt voor iedereen. De shirts zijn namelijk verkrijgbaar in 17 maten (6 breedtematen en 3 lengtematen). Dat gegeven is het hart van de nieuwe campagne. Van lengte naar perfecte fit voor elke man.” 
 
Tom Hankins, Colorbleed: “De campagne is volledig 3D-geanimeerd. De eerste stap was gedetailleerde 3D-scans maken van Girav’s fotomodellen. Deze waren de basis van een complex animatieproces waarbij de modellen tot in het kleinste detail zijn uitgewerkt. Vanaf dit punt is alles digitaal vervaardigd; van de simulaties van de T-shirts tot de stofdeeltjes die subtiel in de lucht hangen.”
 
Stefan van den Berg, CMO Girav: “Een hele klus, maar met deze campagne en manier van produceren kunnen we goed en snel een doorvertaling maken voor andere landen.”
 
De nieuwe campagne komt tot leven in film (tv, online, social), outdoor, radio en print.