Nieuwe visuele identiteit voor Partners voor Jeugd

12-10-2021 (11:36) - Campagnes

effectgroep*, het full service communicatiebureau uit Utrecht, ontwikkelt voor opdrachtgever Partners voor Jeugd een nieuwe visuele identiteit en introductiecampagne. Na een oriëntatie onder diverse bureau’s heeft Partners voor Jeugd besloten om effectgroep te vragen haar te adviseren en begeleiden op het gebied van merkarchitectuur en een daarop aansluitende visuele identiteit.
 
Partners voor Jeugd is een overkoepelend samenwerkingsverband van organisaties die actief zijn op het gebied van (preventieve) jeugdbescherming en jeugdreclassering. Tot het samenwerkingsverband behoren William Schrikker Jeugdbescherming en Jeugdreclassering, De Jeugd- en Gezinsbeschermers, William Schrikker Gezinsvormen en het Expertisecentrum William Schrikker. Sinds 2017 wordt intensief samengewerkt met als gezamenlijk doel om kwetsbare jeugdigen te beschermen en hun ouders te ondersteunen.
 

Eenheid is verscheidenheid

De samenwerking heeft de afgelopen periode steeds meer vorm gekregen. Tot nu toe hadden de verschillende onderdelen ieder een eigen huisstijl. Om de onderlinge verbondenheid te onderstrepen is ervoor gekozen een nieuwe visuele identiteit te ontwikkelen waarbij het uitgangspunt ‘eenheid in verscheidenheid’ is. Dus alle onder Partners voor Jeugd vallende organisaties gebruiken voortaan hetzelfde beeldmerk, maar behouden hun eigen naam en krijgen een eigen kleurstelling die het unieke karakter van de individuele werkmaatschappijen onderstreept.
 

Credits

Opdrachtgever: Partners voor Jeugd
Verantwoordelijk bij klant: Bas de Koning
Bureau: effectgroep*
Verantwoordelijk bij bureau: Marlous van de Wiel (strategie en account)
Ronald van Spanjen (design)