Nike speelt in op influencer-moeheid

07-08-2018 (11:03) - Campagnes

Bureau HarrimanSteel heeft na een strenge selectie Coach Lee gekozen om de nieuwe Nike Pegasus Turbo in de markt te zetten. Coach Lee is niet onbekend, maar geen typische influencer. Hij is vooral iemand die gewoon in 2010 is begonnen met hardlopen.


HarrimanSteel Managing Director Leah Forsyth: “Lee speaks in the language of runners, directly to runners, and we wouldn’t dare tell him what to say. Our work involves creating a brand manifesto, and providing cues, but there is no script. We’ve specifically asked him to tell the story in whatever way feels true to himself.”

 

influencer-moe

Uit een recent onderzoek blijkt dat  47% van de consumenten de herhaaldelijke updates van influencers nogal vermoeiend vindt. Bij HarrimanSteel zeggen ze daarom sterk te geloven in het combineren van de juiste samenwerkingen met de juiste mensen om je verhaal goed te vertellen. En dat kan ook iemand zijn die een goed verhaal heeft en nog niet zo bekend is. Nike maakt hier gebruik van haar doelgroep om samen met die doelgroep een campagne op te zetten. 


Om de nieuwe schoen te introduceren, zocht Coach Lee contact met andere hardlopers via social media en andere fora met het aanbod de schoenen gratis te testen. Vorige week ontvingen de winaars de nieuwe Nike Pegasus Turbo en werd ze gevraagd om hun ervaringen te delen. Dat leverde in een paar dagen tijd 430,000 views op Instagram via #intersporttestlab op, en 1.3m interacties via Twitter en Facebook.

 

veranderend landschap 

Forsyth: “It no longer matters what we put into the world, but what people do with it. Inspiration and execution are important to position a product, and inspire engagement, but the rubber hits the road in user forums, direct messages, tweets, and online reviews.”