NS stelt aan heel Nederland de vraag: Wat houdt je tegen?

29-08-2017 (16:00) - Campagnes

We willen allemaal graag vaker verrast worden, hebben soms moeite met de regelmaat van ons leven en behoefte aan iets dat de sleur van alledag doorbreekt. Met de trein ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt. Ontmoet nieuwe mensen. Bezoek oude vrienden. Laat je inspireren. Of verras een ander. Waar je ook zin in hebt, stel het niet langer uit.

Maar liefst 90% van de Nederlanders vindt het belangrijk om zo nu en dan de dagelijkse sleur te doorbreken. Dit blijkt uit onderzoek wat NS speciaal heeft laten uitvoeren onder 1000 Nederlanders van 15 tot 70 jaar door Motivaction. Ook zou 71% best wat vaker verrast willen worden. NS vraagt in haar nieuwste campagne dan ook aan heel Nederland: ‘Wat houdt je tegen?’


Tips en aanbiedingen om erop uit te gaan

Ruim driekwart van Nederland ontvangt graag tips over dagjes uit of stedentrips (76%). Daarom zal NS de komende maanden campagne voeren vol inspiratie en aanbiedingen voor bijvoorbeeld een dagje uit.


Waar ga jij naartoe vandaag? 

De campagne van N=5 is onderdeel van het succesvolle ‘Waar ga jij naartoe vandaag?-concept’. Sinds de lancering in 2014 is het in staat gebleken om aanzienlijk meer merksympathie te kweken onder reizigers. Ook steeg de merkkracht, gemeten met de BrandAsset™ Valuator (het grootste en bekendste merkmodel ter wereld), met meer dan 15% sinds de campagne loopt.