Oceana en Branding a Better World tonen schoonheid van de Noordzee

20-06-2019 (11:09) - Campagnes

Oceana en Branding A Better World werkten samen aan een PR- en communicatiecampagne met als doel om aandacht te geven aan de schoonheid van de Noordzee. Tijdens de foto-expositie op het Museumplein waren er onderwaterbeelden te bekijken. van twee expedities die Oceana op zee uitvoerde.


De campagne laat Nederlanders zien dat de Noordzee vol kleur, leven en biodiversiteit is. Op sociale media werden de beelden gedeeld door onder meer RTL Nieuws, Whocares, National Geographic, Victoria Koblenko en kitesurfer Ruben Lenten. Het resultaat daarvan was een (niet uniek) bereik van 9.7 miljoen Nederlanders. 


Elif Algu
, creatief merkstrateeg en oprichter van Branding A Better World: 'Met deze PR- en communicatiecampagne laten we Nederlanders de onontdekte schatten in onze Noordzee zien. We genereerden aandacht voor onze Noordzee rond Wereldoceanendag op 8 juni, doordat zowel reguliere media als op scoial media aandacht werd besteedt aan de prachtige beelden in de Noordzee en de expedities van Oceana. Op deze manier dragen wij ons steentje bij en hopen we dat meer gebieden in de Noordzee beschermt worden.'