Onvolledig zonder T

Onvolledig zonder T

29-11-2021 (14:58) - Campagnes

GAY TIMES en Grey London hebben de Amplifund-campagne - Incomplete Without the T - gelanceerd bij GAY TIMES Honours tijdens de Trans Awareness Week als reactie op de toegenomen transfobie en haat in de wereldwijde media.

     
 
De transgemeenschap wordt steeds vaker het doelwit, met transfobie en haat van zowel de media als rechtse groeperingen, zowel on- als offline. Meer recent heeft de LGB Alliance opgeroepen om de T te schrappen uit LGBTQ+. Om solidair te zijn en te helpen de zichtbaarheid en het bewustzijn rond transkwesties te vergroten, heeft Amplifund een krachtige nieuwe campagne gelanceerd: Onvolledig zonder de T.
 
Het idee van de campagne, die is opgezet door Grey London, is om de letter 'T' te verwijderen uit een reeks verschillende teksten en mededelingen - om te laten zien dat wanneer je een letter wegvaagt uit een woord, in welke taal dan ook, je zowel het begrip als de eenheid erachter wegneemt - en hetzelfde geldt wanneer je de T verwijdert uit LGBTQ+.
 
De campagne werd gelanceerd voor een live publiek tijdens de Trans Awareness Week op GAY TIMES Honours, met een speech waarbij een onsamenhangende voice-over te horen was voor een publiek van meer dan duizend mense uit de LGBTQ+ gemeenschap en bondgenoten - onder wie  beroemdheden van Ellie Goulding, Jade Thirlwall (Little Mix), Will Young en Rina Sawayama. De CEO van Tag Warner, GAY TIMES, introduceerde de campagnevideo en nodigde het publiek uit om #WithTheT te gaan gebruiken in de sociale media om hun steun te betuigen.
 
De creatieven van de campagne, Chaz Mather en Lucy Jones: 'We konden gewoon niet begrijpen waarom iemand de T zou willen verwijderen uit een acroniem dat staat voor eenheid en gelijkheid, vooral wanneer transgenders zo'n belangrijke rol hebben gespeeld in de LGBTQ+ geschiedenis en zo'n belangrijk onderdeel zijn van de queer gemeenschap. We hebben deze campagne opgezet om mensen daaraan te herinneren.'
 

credits

Klant: GAYTIMES Amplifund
CEO: Tag Warner
Uitvoerend Creatief Directeur: Josh Fletcher
Group Marketing & Communications Manager: Jared Fleming
Bureau: GreyLonden
President en Chief Creative Officer: Laura Jordan Bambach
ECD: Celeste Dalairac
Hoofd van Art: Costanza Rossi
Senior copywriter:Lucy Jones
Senior Art Director: Chaz Mather
Operaties: James McNichol
Studio en ontwerpmanager: Shanie Adams
SVP, Managing Partner: Mohamed Kahwaji
CSO: Raquel Chicourel
Hoofd Strategie: Annalisa Roy
Directeur Planning: Thomas Bunnell
Agency Producer: Sam Henshaw
Hoofd Design: SunirPatel
Senior Art Designers: Steve Price / Kit Suman / Tyrone Zall / Kenny Brannon

GAYTIMES_Amplifund-Incomplete_without_the_T from Grey London on Vimeo.