Op zoek naar een Nieuw Wij met campagne Én-Én

Op zoek naar een Nieuw Wij met campagne Én-Én

11-02-2021 (13:46) - Campagnes

Netwerkorganisatie en diversiteitsplatform Nieuw Wij is op zoek naar een nieuwe vorm van ‘wij’ in de maatschappij, niet gebaseerd op geloof of politieke kleur, maar op het accepteren van verschillen. Zij lanceren nu de campagne "Ik ben Én-Én. En jij?", ontwikkeld door KesselsKramer.
 
In deze campagne leggen Rolinka Klein Kranenburg, dominee, Mostafa Hilali, Marokkaans-Nederlandse legerofficier, Amma Asante, Ghanees-Nederlandse bestuurder en Pete Wu, Chinees-Nederlandse journalist, uit hoe gelaagd hun persoonlijkheid is, en hoe ze daardoor iets gemeen hebben met mensen die op het eerste gezicht niet op hen lijken. Niemand is alleen het één of het ander, maar altijd allebei. Ondanks de verschillen is er altijd iets te vinden waarin mensen op elkaar lijken.
 
Meer dan één ding
In de campagne video's vertelt ieder van hen hun verhaal vanuit verschillende perspectieven, en laat zo zien dat je veel meer bent dan alleen bijvoorbeeld je huidskleur, gender, afkomst of beroepsgroep. Samen met nog 68 andere ondernemers, beleidsmakers, en journalisten proberen zij op deze manier discriminatie en polarisatie tegengaan.

Nieuw Wij, een initiatief van prof. dr. Manuela Kalsky, onderzoekt hoe Nederland een samenleving kan worden waarin alle Nederlanders zich thuisvoelen, ongeacht verschil in afkomst en levensovertuiging.
 
Credits:
Klant: Nieuw Wij
Concept: KesselsKramer Amsterdam
Video- & fotografie: Karim Jobe
Sound design: Jonas Leopold (Riversound)