Opnieuw hoofdrol voor roze konijn in Duracell campagne

06-04-2018 (12:29) - Campagnes

Duracell lanceert deze week de Running Bunny campagne. In de TV-spot neemt het onuitputtelijke Duracell konijn, dat dit jaar zijn 45e verjaardag viert, het in een hardloopwedstrijd op tegen een team van konijnen dat ondanks vals te spelen geen schijn van kans maakt. De campagne bouwt toe naar de Amsterdam Marathon, waarvan Duracell ook dit jaar weer sponsor is.
 

Duracell is al jarenlang de onbetwiste nummer #1 in het personal power segment. Duracell batterijen gaan tot wel 10x langer mee en het iconische roze konijn staat hier al 45 jaar symbool voor. De term Duracell Bunny, of Duracell Konijn in Nederland, is inmiddels synoniem voor iemand die maar blijft rennen en doorgaan. 
 

activaties

Jorgo Lialiangas, Strategic Brand Leader Benelux van Duracell: “Los van de TV-spot investeren we ook in zichtbaarheid op andere momenten. We zorgen dat we op veel plekken verkrijgbaar zijn en brengen de campagne op de winkelvloer tot leven met aansprekende activaties. Ook dit jaar zijn we weer sponsor van de TCS Amsterdam Marathon waar we de link met power verder benadrukken. De rode, of eigenlijk roze draad in alles is en blijft onze Running Bunny. Ondanks zijn 45 jaar is hij met de tijd meegegaan, maar het iconische en herkenbare karakter waar we ons merksucces aan te danken hebben blijft ook in de nieuwe campagne intact.”
 

verbeterde batterij 

Dit jaar introduceert het merk een compleet verbeterde versie van hun langst meegaande alkaline batterij, de Ultra Power batterij. Vrijwel elk onderdeel van de batterij is onder handen genomen waardoor deze nu tot wel 100% langer meegaat. 
 

De Running Bunny 2018 campagne bestaat uit een TV-spot, online media en video en social advertising en loopt tot medio oktober, wanneer de TCS Amsterdam Marathon plaatsvindt. Duracell wordt in de campagne bijgestaan door de bureaus BE Agency, One Ahead & Benk.