Patient ontwerpt sokken voor Alzheimer

18-09-2018 (14:01) - Campagnes

Alzheimerpatient Willem en zijn kleindochter Naomi zijn de winnaars van de ontwerpwedstrijd waarbij mensen met dementie en hun naasten werden gevraagd de nieuwe Alzheimer SOCKS te ontwerpen en hun verhaal te delen. Het resultaat is straks te bewonderen in een pop up store op Utrecht Centraal. De campagne werd ontwikkeld door Boomerang


Als aftrap van de derde editie opent vandaag de Sock-up Store in aanloop naar Wereld Alzheimer Dag op 21 september 2018. Op en rond deze dag wordt in de hele wereld aandacht gevraagd voor de ziekte van Alzheimer, het belang naar onderzoek voor medicijnen en de impact van deze ziekte op patiënten en hun naasten. Want nog altijd zijn er geen geneesmiddelen voor de ziekte van Alzheimer en de andere vormen van dementie. 

 

verschillend

Voor de Alzheimer SOCKS hebben Willem en Naomi sokken ontworpen die geschikt zijn voor mannen en vrouwen heren en passen binnen het concept. Twee verschillende sokken die de verwarring symboliseren waarmee Alzheimerpatiënten dagelijks te maken hebben. De opbrengst van de campagne gaat naar het onderzoek naar Alzheimer in het Alzheimercentrum Amsterdam.

 

instagram

Extra toevoeging aan deze campagne is het Instagramaccount AlzheimerSocks @alzheimersocks. Hierop, en via alle andere (social) kanalen van Alzheimer SOCKS en partners, zullen de komende weken verschillende posts, foto’s en videos gedeeld worden. Daarnaast zal de campagne zichtbaar zijn via pre-rolls, bannering, print, narrowcasting, POS, radio en TV. 

 

credits

Klant: Alzheimer Lab
Eindverantwoordelijke klant: Bente de Lat (Philips), Britt Jacobs (ABN AMRO), Jody van den Bos (ABN AMRO).
Reclame bureau: Boomerang Agency
Projectmanager: Anouk Facee Schaeffer
Creative Lead: Jordi van de Bovenkamp
Design & Art Direction: Joren Schröder & Justin Van Suchtelen van de Haare
Creatives: Myrthe van Ham, Ellen Gözel-Niehoff
Fotografie: Marina Coenen
Copy: Geert Oosterwijk
Producer: Yanna Panagopoulos
Regie: Ayla Spaans & Eldin Fetahovic
DOP: Olaf van Dam & Bart Hol
Licht: Fleur De Lisle
Edit: Carym Zidan
Grading: Shebanjah Klaasen
Soundstudio: Soundsright
Muziek: Mari Koning
Voice-over: Lili Bos
Social, influencer marketing en PR: Team LEWIS
Account: Kirsten Spoelstra, Vivianne Eckl
Creative: Gijs Moonen, Vincent van Nunen
Mediabureau: Starcom Nederland
Website: Lyfter