PayPal promoot de PayPal-pot

13-12-2018 (12:26) - Campagnes

Een groot gezamenlijk verjaardagscadeau voor een familielid, een dure vakantie met vrienden of een spontane avond uit met je collega’s. Het geeft achteraf altijd gedoe over geld. De PayPal-pot lost dat op doordat je vooraf geld kunt inzamelen.  
 

PayPal laat met de #seizethemoment campagne zien dat het maken van een PayPal-pot vooral spontaniteit in de hand werkt en zorgen over geld wegneemt, wat (nieuwe) vriendschap en onvergetelijke ervaringen oplevert.
 

Je maakt in de PayPal app een pot aan met een streefbedrag en een sluitingsdatum. De pot kan heel makkelijk gedeeld worden met vrienden of familie. De ‘leden’ zien wie er heeft bijgedragen en hoeveel. De bijdragen worden direct bijgeschreven op de PayPal-rekening van de beheerder. Wat de PayPal-pot anders maakt dan andere betaaldiensten, is dat het niet uitmaakt uit welk land je komt, welke bank je hebt en met welke valuta je wil betalen – iedereen met een PayPal-rekening kan meedoen. 
 

going Dutch

“De term ‘going Dutch’ bestaat niet voor niets. De Nederlanders staan wereldwijd bekend om hun gedoe over gezamenlijke rekeningen en gestress over ‘te veel betalen’ in een groepssituatie. Het slimme van een PayPal-pot is dat dat nu verleden tijd is. Je maakt met je vrienden, collega’s of familieleden een pot aan die je meteen kan besteden. We willen geld het begin van het plezier laten zijn en niet de bittere nasmaak,” aldus Jan-Willem Roest, General Manager van PayPal Benelux en Ierland.   
 


De campagne gaat deze week live via het Facebook-kanaal van PayPal Nederland en via het Instagram-kanaal van het wereldwijde PayPal-account. De campagne is ontwikkeld en geproduceerd door Edelman Amsterdam.