PLUS over de herkomst van goed eten

15-09-2019 (20:18) - Campagnes

Goed eten is weten wat je eet; dat is het thema van de nieuwe MVO-campagne van PLUS. Het fundament van de campagne komt voort uit de ‘goed eten strategie’ van de supermarkt. Want goed eten komt uit een gezonde keten en wordt geproduceerd met respect voor mens, dier en milieu.
 
Okke Wiarda, Manager Merk & Communicatie bij PLUS vertelt: 'Als het om MVO gaat is PLUS een absolute voorloper. Al 5 jaar op rij zijn we uitgeroepen tot de Meest Verantwoorde Supermarkt. Zo hebben we sinds 2012 uitsluitend vrije uitloop- en biologische eieren in de schappen liggen. Deze hebben minimaal het Beter Leven keurmerk 2 sterren van de Dierenbescherming. Dat betekent meer bewegingsvrijheid en een beter leven voor de kippen.
 
'Maar PLUS doet meer op het gebied van MVO. Zo streven we ernaar vanaf komend najaar uitsluitend Fairtrade gecertificeerde en klimaatneutrale bananen te verkopen. Ook kiezen we voor een eigen, gesloten keten voor vers varkensvlees. De unieke samenwerking met 14 Nederlandse varkensboeren zorgt voor transparantie en biedt nieuwe mogelijkheden op het gebied van smaak, dierenwelzijn en milieu. Zo geven we inzicht in de herkomst van ons varkensvlees met het Beter Leven keurmerk 1 ster van de Dierenbescherming
 
Dat we goed bezig zijn wil overigens niet zeggen dat we tevreden achterover leunen. We moeten als supermarkten de lat steeds hoger willen leggen, en PLUS zeker ook. Het kan en moet nog beter', aldus Okke Wiarda.
 
De campagne is gemaakt door J. Walter Thompson Amsterdam. Creative Lead Chris Sant: 'PLUS laat zien dat een goed MVO-beleid en commercieel succes hand in hand kunnen gaan. En gelukkig zijn ze ook op dit gebied zeer ambitieus. Fijn om daar als creative agency een steentje aan bij te dragen.
 
Bekijk het filmpje hier.
 

Credits

 J. Walter Thompson Amsterdam 
 
Creative Partner: Bas Korsten
 
Creative Lead: Chris Sant, Dieuwer Bulthuis
 
Business Lead: Budi Gonzalez de Chaves
 
Senior Concept Producer: Charlene Thomas
 
Screen Producer: Kiek Beljaars
 
 
PLUS Supermarkten
 
Manager Brand & Communication: Okke Wiarda
 
Marketing Manager: Esmée Blom
 
Campaign Manager: Jasper Jobse
 
 
Pink Rabbit
 
Director: Ismael ten Heuvel
 
DOP: Daan Bukman
 
Executive Producer: Mireille Lampe, Monique van Beckhoven
 
Producer: Floor Schroeijers
 
 
MRTN
 
Editor: Martin Heijgelaar 
 
 
Captcha!
 
Grading: Barry Clarke
 

Amp.Amsterdam
 
Music Supervision: Amp.Amsterdam
 
Title: Back to You
 
Artist: Hannah Mae
 
Composers/Writers: Matthijs van Duijvenbode, Will Knox, Bente Fokkens, Hannah Schoonbeek
 
 
Studio Alfred Klaassen
 
Sound: Jacco Lenstra