Podcasts doneren zendtijd voor nieuwe campagne Artsen zonder Grenzen

18-08-2020 (13:08) - Campagnes

Artsen zonder Grenzen heeft een nieuwe campagne gelanceerd: Grenzeloos. Voor deze campagne hebben bekende Nederlandse podcasts zendtijd gedoneerd zodat medewerkers van de medische noodhulporganisatie hun verhaal over hun strijd tegen het coronavirus kunnen vertellen.
 
De campagne is ontwikkeld in samenwerking met creatief bureau Buutvrij for life. De makers van de podcasts DAMN, HONEY, Podnataal, Datevermaak, Betrouwbare Bronnen en de Eeuw van de Amateur werken mee aan de serie. De eerste twee podcasts zijn te beluisteren via Spotify en Apple Podcasts. De komende weken verschijnen nog drie podcasts.
 

COVID-19 projecten

Het coronavirus brengt nog steeds honderdduizenden mensen wereldwijd in gevaar. Artsen zonder Grenzen gaat daarom door met het bieden van medische hulp om het virus te bestrijden en daar is geld voor nodig. In alle 70 landen waar Artsen zonder Grenzen werkt staat de noodhulporganisatie klaar om voor coronapatiënten te zorgen. In 49 landen zijn speciale COVID-19 projecten opgestart.
 

Nieuw kanaal voor AzG

Met de introductie van deze campagne lanceert Artsen zonder Grenzen ook een nieuw kanaal om meer verhalen te vertellen over de hulpverlening die de noodhulporganisatie biedt en mensen te betrekken bij de organisatie. Via www.grenzeloos.show kan men bijdragen aan de strijd tegen het coronavirus en meer lezen over de uitzendingen. Een sponsor van Artsen zonder Grenzen zal de opbrengst van deze campagne verdubbelen tot een maximaal totaalbedrag van 25.000 euro.