Polaroid kiest Dept voor herintroductie van het iconische merk

31-03-2020 (09:14) - Campagnes

Digital agency Dept en Polarioid gaan samenwerken. Dept wordt verantwoordelijk voor de rebranding en het full-funnel marketingproces wereldwijd, met als doel (her-)introductie van het merk en versterking van de marktpositie.
 
The Impossible Project blies in 2008 de productie van Polaroids producten een nieuw leven in en startte het de missie om instant fotografie als kunstvorm te redden. Negen jaar later bereikten ze het hoogtepunt door zich te herenigen met het moedermerk en Polaroid Originals te worden. Deze maand is de volgende stap gezet en is Polaroid nu één merk met één naam: Polaroid. Dept ondersteunt de rebranding van Polaroid Originals naar Polaroid van begin tot eind op het gebied van data, creativiteit en technologie. Daarnaast helpt het digital agency Polaroid bij het aanpassen van hun digitale strategie aan de huidige markt.
 
Jessica Manchester, global head of DTC bij Polaroid: ‘We hebben een succesvolle rebrandingfase doorgemaakt. We blijven de samenwerking voortzetten om bestaande en nieuwe fans over de hele wereld echt te verbinden met ons merk en onze producten. Buiten de strategische en operationele ondersteuning helpt.'
 
‘Om als digital agency aan een zeer analoog merk te werken is heel bijzonder. In dit digitale tijdperk wordt dat steeds zeldzamer’, vertelt Matthijs Idema, account manager bij Dept. ‘Bovendien worden alle disciplines van Dept gebruikt, bij de gefaseerde uitrol van merkcampagnes, maar ook bij het onboarden van nieuwe landen, het bouwen van technische architecturen en meer.’