Quince lanceert innovatieve retailcampagne voor Samsung

20-04-2018 (15:35) - Campagnes

Activatiebureau Quince heeft, in opdracht van Samsung, een retailcampagne ontwikkeld voor de productintroductie van de Quickdrive-wasmachine.


Door middel van een door Quince ontworpen Augmented Reality-app, kunnen consumenten de wasmachinetechniek van binnenuit bekijken. Hierdoor worden de USP's van de nieuwe Samsung-technologie op heldere en memorabele wijze gecommuniceerd. De activatie wordt uitgerold bij ruim 90 retailconcerns in Nederland en België.


Bezoekers van deelnemende winkels kunnen de aanwezige tablet op een Samsung wasmachine richten en door middel van Augmented Reality een gesimuleerde wasbeurt met nieuwe Quickdrive-technologie van binnenuit bekijken. Dit biedt nieuwe mogelijkheden voor producteducatie en geeft een nieuwe dimensie aan het traditionele verkoopgesprek. 'Bewegend beeld zegt meer dan 1000 woorden', aldus Frans Hulshof, Interim CEO bij Quince. ‘Wij merken dat zowel retailers als consumenten ontzettend enthousiast reageren. Met innovatieve technologie verzekeren wij onze klanten van een top-of-mind-positie bij de consument.'