Quince ontwikkelt digitale campagne voor Rijksmuseum en Samsung

Quince ontwikkelt digitale campagne voor Rijksmuseum en Samsung

21-09-2018 (09:00) - Campagnes

One-stop activatiebureau Quince heeft in samenwerking met het Rijksmuseum en Samsung een Rijksmuseum smartcover ontwikkeld voor de Samsung Galaxy S9, S9+ en Note9.


De smartcover is een speciaal ontworpen accessoire om de kunstcollectie van het Rijksmuseum bij meer mensen onder de aandacht te brengen en past de volledige gebruikerservaring en interface van de smartphone aan. De smartcover is nu exclusief verkrijgbaar bij KPN bij aanschaf van een Galaxy S9, S9+ en Note9.


Naast een zelfontworpen cover en een exclusieve rijksmuseum smartcover, krijgt de interface van de smartphone een aangepast thema en app-iconen die aansluiten bij de beleving van het Rijksmuseum. Ook wordt de Rijks App op de telefoon geïnstalleerd. Met deze app heeft de gebruiker toegang tot 600.000 kunstwerken uit de Rijksmuseumcollectie om in te stellen als achtergrond, of om rechtenvrij te gebruiken en aan collecties toe te voegen.


“Het Rijksmuseum heeft een prachtige collectie als het gaat om Nederlandse kunst en geschiedenis”, zegt Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile van Samsung Nederland. “Iedereen kent wel de Nachtwacht, maar het Rijksmuseum heeft nog veel meer. Met deze samenwerking maken we de grootse collectie toegankelijker via onze smartphones ."


Jonger publiek

“We zijn trots op deze samenwerking tussen Samsung en KPN”, zegt Francine Hijmans, Manager Sponsoring van Het Rijksmuseum. “Niet alleen werken we via onze hoofdsponsor KPN op een unieke manier samen met Samsung dat een nieuwe innovatie in mobiel design mogelijk maakt. Ook brengen we onze collectie dichter bij de mensen en maken we kunst toegankelijk voor een jonger publiek.”


De smartcover is tot 4 november verkrijgbaar bij aanschaf van een Galaxy S9, S9+ en Note9 en exclusief bij KPN.

De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.