Ranja terug van weggeweest

Ranja terug van weggeweest

22-02-2021 (09:30) - Campagnes

Ranja is terug van weggeweest, in een nieuwe campagne met de slogan: ‘Ranja. Daar word je vrolijk vanja!’. Hierin volgen we een meisje dat na het drinken van Ranja Fruitmix een duik neemt op een slip ‘n slide. Die voert haar mee door een kleurrijke en natuurlijke wereld waar niets genieten in de weg staat. Gekoppeld aan de commercial lanceert Ranja ook een interactieve ‘augmented reality’ game waarmee mensen wat vrolijkheid naar hun woonkamer kunnen halen.

Ranja, dat dit jaar haar honderdste verjaardag viert, kent sinds 2015 een geheel nieuwe receptuur. Roderick van den Brink van Ranja legt uit dat Ranja antwoord biedt op een voor ouders bekend dilemma. “Kinderen willen vooral iets lekkers drinken. Lekker betekent alleen vaak ook: tjokvol suiker. De alternatieven zitten dan weer vol met kunstmatige ingrediënten. Daarom is Ranja ontwikkeld met smaak als vertrekpunt, maar dan op een manier die helemaal aansluit bij de behoeften van vandaag. We maken Ranja met natuurlijke ingrediënten en in Ranja Fruitmix zitten bijna 30% minder calorieën dan in vergelijkbare dranken. Kinderen blij, ouders ook. Oftewel: Ranja. daar word je vrolijk vanja! Met de campagne die om onbezorgd genieten draait, wil Ranja dan ook weer kleur geven aan een categorie die steeds functioneler wordt”.
 
De campagne is ontwikkeld samen met Alfred International. Jorn Kruijsen, creative director bij Alfred. ‘We zijn vertrokken vanuit de belevingswereld van kinderen. Een vrolijke zorgeloze wereld, waarin andere wetten gelden en alles mogelijk is. Zo kwamen we op het idee van een slip ’n slide. Geen gewone slip ’n slide, maar eentje zoals die bestaat in kinderfantasie: dwars door heggen en tuinen en buurten heen, met aan het einde een zwembad. Wie wil dat nou niet?’
 

Sneller glijden voor highscore

De campagne is niet alleen op TV te zien, maar ook via social media, in print en op de winkelvloer. Nu we meer dan ooit thuis zitten, heeft Ranja daarnaast een ‘augmented reality’ applicatie ontwikkeld in de vorm van een game. Hiermee kunnen mensen gewoon thuis vanaf de bank de vrolijke wereld van Ranja induiken. In de game kunnen we het meisje uit de commercial via AR door ons eigen huis laten glijden op haar slip ‘n slide. De bedoeling is om het meisje zo snel mogelijk te laten glijden en zo een highscore te vestigen.
 
 
De commercial is vanaf 22 februari te zien. De AR game is nu te downloaden via onderstaande QR code.
 

Credits

Bureau: Alfred International
Team vanuit Ranja: Roderick van den Brink, Martijn Slebus
Productie: CZAR
PR: NewsLab
AR game: VROwl