René van der Gijp belandt in battle tussen Koning TOTO en rapper Priester

25-01-2021 (07:00) - Campagnes

Vandaag lanceert TOTO de nieuwe campagne waarin Koning TOTO Andy van der Meijde het aan de stok krijgt met ex-profvoetballer en rapper Mitchell Burgzorg oftewel Priester. Analist René van der Gijp belandt hier tussenin. De campagne is in opdracht van TOTO ontwikkeld door creative disruption agency TBWA\NEBOKO.
 
Voetbal kan momenteel alleen vanuit huis gevolgd worden. Voetbal praatprogramma’s zijn dan ook belangrijker dan ooit voor wat voor velen de belangrijkste bijzaak van het leven is. In de nieuwe campagne haakt TOTO hierop in met René van der Gijp, de altijd relativerende voetbalanalist, die voor het eerst een rol heeft in de campagne.
 
De huidige Koning TOTO Andy van der Meijde is als analist aan tafel uitgenodigd vanwege zijn voetbalkennis en juiste voorspellingen. Daar blijkt niet iedereen het mee eens te zijn… Rapper Priester, zelf ex-profvoetballer, is ook te gast. Hij betwist dat Andy de kroon waardig is en gaat vol in de aanval. René van der Gijp zit hiertussen. Laat Koning Andy zich zomaar van zijn troon stoten?

Arno de Jong, CMO bij Nederlandse Loterij, licht toe: “We voegen een nieuw hoofdstuk toe aan de succesvolle serie met opnieuw Andy als Koning TOTO. Passend bij de huidige situatie. Met René van der Gijp en de nodige humor en relativering die je mag verwachten van Koning TOTO.”
 
Patritia Pahladsingh, Managing Director bij TBWA\NEBOKO, laat weten: “Ondanks dat heel Nederland thuis voetbal kijkt gaan de gesprekken over voetbal onverminderd door. Thuis aan tafel, tussen vrienden via WhatsApp en dus ook bij praatprogramma’s op TV. Met Andy van der Meijde aan tafel spelen we daarop in. ”
 
De omnichannel campagne is vrijdagavond 22 januari van start gegaan met aftrap bij het bekendste voetbalpraatprogramma van Nederland: Veronica Inside. Het betekent het begin van een battle over voetbalkennis en de kroon van Koning TOTO.


Credits

Klant: TOTO
Bureau: TBWA\NEBOKO
Productie: VIDIBOKO
Media: Mindshare, Greenhouse