Rijksoverheid start vaccinatiecampagne

04-01-2021 (00:01) - Campagnes

Radio-commercials en advertenties in dagbladen vormden de afgelopen weken de basis van de publiekscampagne coronavaccinatie. Vanaf 4 januari wordt ook een TV- en online campagne gestart. De campagne moet eraan bijdragen dat uiteindelijk zo veel mogelijk mensen zich laten vaccineren tegen het coronavirus. De campagne is gemaakt door Roorda Reclamebureau in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
 
Belangrijk onderdeel van de campagne is de website www.coronavaccinatie.nl, met informatie over de verschillende vaccins en de volgorde waarin er wordt gevaccineerd. Ook zijn er antwoorden te vinden op veelgestelde vragen. Mensen die mogelijk nog twijfelen over vaccinatie, vinden er informatie die nodig is om een goed geïnformeerde keuze te maken.
 
Joeri Jansen (Roorda Reclamebureau): “Iedereen verlangt naar een leven zonder coronaregels. Om dit weer mogelijk te maken moeten we eerst even allemaal de mouwen opstropen. Roorda is trots dat wij ook de mouwen mochten oprollen voor deze campagne die wederom in sneltreinvaart is ontwikkeld en uitgevoerd. ”
Bij de publiekscampagne wordt nauw samengewerkt met koepelorganisaties in de zorg. Op die manier worden naast zorgmedewerkers ook de ouderen in verpleeghuizen, mensen met een verstandelijke beperking die in instellingen wonen en hun mantelzorgers geïnformeerd. Ook worden er middelen ingezet voor laaggeletterden en mensen die de Nederlandse taal niet machtig zijn.


Over ‘Alleen Samen’

Sinds maart 2020 loopt de publiekscampagne ‘Alleen Samen’. Het doel van de campagne is om Nederland helderheid te geven over de corona-maatregelen en om handelingsperspectieven te bieden die bijdragen aan het beperken van de verspreiding van het virus. De campagne is slechts één onderdeel van alle communicatie rondom het coronavirus. Naast spots op radio en tv worden onder meer sociale media, websites en nieuwsbrieven ingezet.
 

Credits

Verantwoordelijk bij Ministerie van VWS:
Marian Bijvanck, Corliz de Jongh en Dennis Cohen
Bureau: Roorda Reclamebureau
Strategie: Tabula rasa
Creatie: Joeri Jansen, Justin van Creij en Joost van Nistelrooij
Account: Diana Conijn
Agency producer: Marcel Ossendrijver
Productiemaatschappij: Bruut Amsterdam
Executive Producer: Deniz Alkac
Productie: Marjolein Aarten en Niels Visser
Regie: Niels Bourgonje
DOP: Nanko Goeting
Edit: Dylan Haigh
Grading; Jelle Helwig
Postproductie: PostOffice
Audio: Jaap Wajer
Media: Initiative