ROC van Amsterdam - Flevoland kiest opnieuw voor Nowsy

07-12-2021 (16:20) - Campagnes

Nowsy, reclamebureau voor jongerencommunicatie, heeft opnieuw de aanbesteding gewonnen om voor het ROC van Amsterdam - Flevoland een wervingscampagne voor nieuwe studenten te ontwikkelen en produceren. Nowsy bedacht een nieuw concept, waarbij studenten worden gestimuleerd opleidingen en vakken uit te proberen om zo tot een goede studiekeuze te komen, 'Try Out' genoemd.

Nowsy ontwikkelde het Try Out-concept, gebaseerd op de al bestaande open dag waarop jongeren verschillende vakken en opleidingen op het roc kunnen uitproberen. Het bureau heeft die gedachte nu een centrale rol gegeven in de wervingsstrategie. Try Out neemt in de nieuwe campagne zo de rol aan van de ultieme studiekeuzeadviseur, die jongeren vooral zelf wil laten ervaren wat de beste studiekeuze is. Niet alleen tijdens een open dag, maar tijdens alle activiteiten die het ROC van Amsterdam - Flevoland in de verschillende fases van het orientatieproces aanbiedt. Bijvoorbeeld bij een rondleiding door de school, tijdens het meelopen bij een opleiding of een adviesgesprek met een docent.
 

Voor en door jongeren

De campagne bestaat uit social posts, outdoor uitingen, banners, print advertenties en Digital Out of Home. Uniek is dat de campagne niet alleen voor jongeren, maar gedeeltelijk ook door jongeren gemaakt is. Zo hielpen studenten van het roc bij de creatieve invulling van de campagne, bij de productie van de props voor de fotoshoot, bij de logistiek van de fotosessies en met het filmen en edites van een making off-video.
 

Credits

Opdrachtgever: ROC van Amsterdam - Flevoland
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Joanne Veerbeek, Chantal Willems
Bureau: Nowsy
Creatie: Rens de Groot, Martin van Triest
Strategie: Jari Kloppenburg
Account: Maxime Karman, Manon Slierendrecht, Onno Gout
Productie: Studenten van het ROC van Amsterdam - Flevoland; Martin van Triest, Manon Slierendrecht