Roorda maakt CoronaMelder campagne

12-10-2020 (20:21) - Campagnes

De veelbesproken CoronaMelder-app kan sinds zaterdag 10 oktober eindelijk door heel Nederland vrijwillig worden gebruikt. Om zoveel mogelijk Nederlanders te motiveren de app te downloaden en te gebruiken heeft Roorda Reclamebureau in opdracht van ministerie van VWS een massamediale campagne ontwikkeld.
 
CoronaMelder stuurt je een melding als je langer dan 15 minuten dicht bij iemand in de buurt bent geweest, die later het coronavirus blijkt te hebben. Dit kan een bekende zijn, maar ook een app-gebruiker bij wie je in de buurt was en die je niet kent. Als je een melding hebt ontvangen, lees je in de app welke maatregelen je kan nemen en of je je kunt laten testen. Zo weet je eerder of je mogelijk bent besmet en kun je voorkomen dat je onbewust een ander besmet. Want je kunt het coronavirus al doorgeven, voordat je je ziek voelt.
 
Joeri Jansen (creatief directeur Roorda Reclamebureau): “In de campagne speelt de persoonlijke motivatie een grote rol. Je download de app namelijk niet om jezelf te beschermen, maar om anderen te beschermen en het onbewust verspreiden van het virus te voorkomen. In de campagne zien we daarom mensen vertellen voor wie zij de app hebben gedownload en wie zij dus willen beschermen. Deze mensen vertellen vervolgens weer voor wie zij de app hebben gedownload. Dat kan je opa of oma zijn, maar ook je jaarclub, of je collega's."
 

credits

Bureau: Roorda Reclamebureau
Creatie: Joeri Jansen, Joost van Nistelrooij, Justin van Creij
Strategie: Tabula Rasa
Account: Vanessa Smit, Marleen Delisse, Hans Bauman
Regie: Mees Peijnenburg (Halal)
D.O.P.: Robbie van Brussel
Edit: Joshua Menco
Grading en postproductie: De Grot
Muziek: Sharkee
Sounddesign: SoundCircus
Fotografie: Maeve Stam (Halal)
Design: Jorn Slotboom, Kevin Scheffer
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Mariëlle Verlouw, Corliz de Jongh, Suzanne Koning
Media inkoop: Initiative
 

 

CoronaMelder - Alleen Samen from Roorda Reclamebureau on Vimeo.