Sanquin campagne roept levensreddende medewerkers op

19-10-2021 (13:04) - Campagnes

Sanquin lanceert een arbeidsmarktcampagne met een spannende boodschap voor sollicitanten: 'Werken bij Sanquin…. alsof er leven van afhangt!' Met die boodschap wil Sanquin nieuwe medewerkers aantrekken die willen werken voor een innovatieve en dynamische organisatie die levensreddend werk verricht.
 
Kandidaten staat bij het solliciteren een verrassend element in de sollicitatieprocedure te wachten: een escaperoom op het Sanquin hoofdkantoor. De Escape Room is een onderdeel van de totale Merk & Werk campagne die marketingbureau 2Basics heeft ontwikkeld en begeleid voor Sanquin. CEO van Sanquin Tjark Tjin-A-Tsoi legt uit waarom voor deze aanpak gekozen is: "We zijn niet op zoek naar zomaar IT-specialisten, laboranten of medewerkers bloedafname. We zoeken naar mensen die willen meewerken aan iets groters, werk met betekenis. Dat is precies wat Sanquin te bieden heeft. Je wordt onderdeel van een groter geheel; van een team dat levensreddend werk doet."
 

Bloedstollende sollicitatie

Om de boodschap ‘Werken… alsof er leven van afhangt’ kracht bij te zetten, worden kandidaten daadwerkelijk op de proef gesteld in een escaperoom. Aan hen de vraag: ben jij in staat om een leven te redden? In de escaperoom moeten kandidaten in een kort tijdsbestek een zak bloed veiligstellen door verschillende quests op te lossen en de zak bloed te redden uit de Pater Noster, de machine waarin bloed wordt bewaard.
 
Een bijzondere kennismaking
Gedurende de campagneperiode kunnen sollicitanten de escaperoom fysiek spelen op het hoofdkantoor van Sanquin in Amsterdam. Na de campagne kan de escaperoom online gespeeld worden. Fijn om te weten voor sollicitanten: de escaperoom is geen assessment. Het is bedoeld als fun element in de sollicitatie en als bijzondere kennismaking met Sanquin. Voor Sanquin geeft het wel inzicht in relevante capaciteiten van een kandidaat, zoals het probleemoplossend vermogen en het presteren onder druk.