Scheepens & De Wever bewijzen geestdrift ouderen

05-12-2017 (11:06) - Campagnes

Het oude besjes imago van de ouderen van tegenwoordig is niet geheel terecht, vindt woonondersteuner De Wever. Dus ging het met bureau Scheepens in de weer om bewijs te vinden dat ouderen nog wel degelijk vrij van geest zijn. 
 
Dus ging De Wever in gesprek met ouderen die bij een bushokje stonden te wachten. In een huiselijke setting, op een comfortabele bank. De oudere gesprekspartners konden zelf kiezen of ze voor de klassieke inrichting (linkerkant van de bank) of voor een moderne setting (rechterkant) kozen. Verrassend vaak bleek dat ouderen openstaan voor een moderene inrichting. Uit de gesprekken blijkt dat veel van hen nog behoorlijk actief en vrij van geest zijn. Zij zijn zelfs wel in voor een uitdagende rit op de Trike in plaats van een doorsnee ritje met de bus.
 
Met deze actie wil De Wever zijn credo Maak van je oude dag een nieuwe dag kracht bij zetten. Het is onderdeel van de nieuwe positionering van de ouderenorganisatie. 
 

credits

De nieuwe positionering is ontwikkeld in samenwerking met Scheepens, reclamebureau uit Tilburg.
De Wever:
Mireille Damen
Scheepens:
Strategie: Sjoerd Goderie
Creatief team: Bram Giesen, Luuk Paulussen
Data strategy planner: Tim Lubberdink
Account: Kim de Kort, Miranda van Engelshoven
Film: Studio Tegenlicht
Muziek / Audionabewerking: Djuri Boot 
Spectacular: SABmedia