Seizoen voor asperges van start: 'Queen of the greens'

04-04-2019 (16:27) - Campagnes

BrandDeli maakt vanavond de nieuwe campagne voor de asperge bekend, tegelijkertijd met het startsein van het seizoen voor de groente. De commercial, die BrandDeli samen met Initiative en Het Nederlands Asperge Centrum heeft ontwikkeld, moet asperge hip maken bij een jongere doelgroep boven de rivieren.


Een aantal aspergetelers heeft de krachten gebundeld om 'de koningin van de groente;  onder de
aandacht te brengen op tv. Want asperges zijn ‘het witte goud’ en bovendien limited edition (alleen
in de lente verkrijgbaar).


Om ervoor te zorgen dat de asperge bovenaan de boodschappenlijst gezet wordt, hebben BrandDeli & Initiative een concept bedacht met als boodschap: 'Ze zijn er weer, voor iedereen', waarbij het imago van de asperge als gemakkelijk, gezond, simpel, snel, niet-traditioneel en jong, nieuw leven wordt ingeblazen.


positieve herinnering


Anne-Marleen Cornelissen, Creative Strategist van BrandDeli: 'Muziek zorgt voor een grotere
emotionele betrokkenheid bij de doelgroep en resulteert in een betere reclameherinnering en
herkenbaarheid. Wij hebben gekozen voor een out-of-the-box muziekconcept gebaseerd op een
nummer van Eminem uit de jaren ’90 om een positieve herinnering bij de doelgroep op te wekken.'


Anita Hoebe,
Client Service Director Initiative: 'We hebben gekozen om voor deze mooie uitdaging,
waarop we gebriefd werden door het aspergecentrum, de samenwerking met BrandDeli op te
zoeken. Door hun sterke bundeling van creatie en media lukt het om met het beschikbare budget een
impactvolle onderscheidende campagne neer te zetten.”

Commercial Asperge Centrum / BrandDeli & Initiative from BrandDeli on Vimeo.